Mokranjčevim „Opelom“ i Mocartovim „Rekvijumom“ u interpretaciji Hora i Simfonijskog orkestra Radio televizije Srbije pod upravom Bojana Suđića, dirigenta i umetničkog rukovodioca, završene su negotinske muzičke svečanosti, 54. “Mokranjčevi dani”.
Maestro Suđić odlučio se da “ukrsti” tonalitete Mokranjca i Mocarta, pokazujući da je rodonačelniku srpske muzike odavno mesto uz ovog svetskog klasika. Zato je koncert započeo Mokranjčevim “Opelom”, pa nastavio njegovom Petom rukoveti i završio Mocartovim “Rekvijujom” uz ovacije publike koja horistima i Simfonijskom orkestru RTS nije dozvolila da ode sa scene bez bisa.
Sjajnom utisku publike, ali i izvođenju ovih dela doprineo je ceo ansambl, a naročito solisti: Nikola Dorić (tenor), Aleksandar Novaković (bas) i Miloš Gašić (bas) u “Opelu”, Biljana Vasiljević Mitrović (sopran), Vanja Biserčić (tenor) i Nikola Dorić (tenor) u Petoj rukoveti i Aleksandra Jovanović (sopran), Ivana Srbljan (mecosopran), Janoš Serekovan (tenor) i Atila Mokuš (bas) u “Rekvijumu”.
“Mislim da je Mokranjac naš Mocart, bez obzira na potpuno drugačiju ulogu u svetskim razmerama. Ono što je Mokranjac nama dao to zaista može samo da se sa Mocartom poredi i mislim da je jako lepo da vidimo na neki način taj zaokruženi svod od Mokranjčevog Opela preko svetovnog dela, najpopularnije njegove Pete rukoveti, do Mocartovog Rekvijema. Imamo isti tonalitet u Rukovetima i Rekvijema tako da ovime pokazujemo koliko je Mokranjac nastavak najlepše moguće evropske tradicije i koliko smo mi na izvoru najlepše evropske muzičke tradicije koja baštini muziku Mocarta, Hajdna, Betovena, a znamo da je Mokranjac na svom školovanju veoma cenio Baha i sve ove klasike koje sam pomenuo – kaže dirigent i umetnički rukovodilac Hora i Simfonijskog orkestrab RTS, Bojan Suđić, inače, ovogodišnji besednik Festivala”, kaže dirigent i umetnički rukovodilac Hora i Simfonijskog orkestra RTS, Bojan Suđić, inače, i ovogodišnji besednik Festivala.
Ocenu festivala u svetlu efektne završnice dala je dr Sonja Marinković, muzikolog i redovni profesor na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, selektorka “Mokranjčevih dana”.
“Ne znam koliko ste strepeli od suočavanja Mokranjca i Mocarta, dve estetike viđenja posmrtne službe. Ja priznajem da nisam zato što verujem u ono što je veličina Moranjčevog dela i ne bojim se poređenja vokalnog i vokalno-instrumentalnog medija. To su dva sveta, ali dva sveta koja odišu stvalačkom moći, koja će uvek naći put do srca. Moram posebno da se zahvalim maestru Suđiću što je između ova dva dela postavio fantastičnu Petu Mokranjčevu rukovet, zato što nije hteo da dozvoli da se suoče ona jednostavna, čista skrušenost pravoslavne molitve i ova pompeznost zvuka katoličkog Rekvijema, da ne pokaže da je naš Mokranjac u vokalnom mediju bio veliki simfoničar, da je on glas znao da vaja tako moćno da mi čujemo ceo simfonijski orkestar – istakla je na zatvaranju “Mokranjčevih dana” dr Sonja Marinković.

Festival je zatvorio Vladimir Veličković, predsednik opštine Negotin zahvalivši se prijateljima festivala, sponzorima i medijskim pokroviteljima.
„Ovogodišnjih sedam festivalskih dana u naš grad dovelo je preko hiljadu učesnika iz Moskve, Njujorka, Amsterdama, Skoplja, Podgorice, Turn Severina i naše zemlje, brojne učesnike koji su svojim nastupima dali svoj umetnički doprinos kvalitetu Festivala. Izuzetni programi učinili su 54. Festival dostojnim dela našeg znamenitog sugrađanina, Stevana Stojanovića Mokranjca“ istakao je Veličković.
Uručene su i Plakete i Počasnice kolektivima i zaslužnim pojedincima za doprinos u pripremi i organizaciji festivala. Jedna od Počasnica pripala je i NG Portalu kao medijskom partneru 54. “Mokranjčevih dana”.