Naslovna Društvo Za nama školska godina izazova i primene novih tehnologija u nastavi na...

Za nama školska godina izazova i primene novih tehnologija u nastavi na daljinu

3246
0

Minula, 2020. godina ostaće upamćena po globalnom svetskom problemu pandemiji korona virusom,  koja je izmenila svakom od nas svakodnevne navike, odložila planove, donela egistencijalne probleme. Duboke promene ostavila je i na obrazovni sistem jer su se škole u Srbiji suočile sa novim vidom organizacije –nastavom na daljinu.

Preko noći su živu reč nastavnika i učitelja zamenile google učionice a tehnološki uređaji koji su do sada služili samo zabavi postali su glavna alatka u učenju. Prvi koraci organizacije nastave u martu bili su pionirski, ujedno i teški, ali je veliki obrazovni sistem od nekoliko hiljada učenika i i zaposlenih u obrazovanju pokazao da mogu odgovoriti novim okolnostima i prilagoditi im se.

„Problemi su se rešavali u hodu, ali su nastavnici, u prvom redu svojim gotovo celodnevnim angažovanjem i požrtvovanjem sačuvali u potpunosti obrazovno vaspitnu ulogu škole. Oni su u velikoj meri pokazali i izuzetnu humanost, ali i odgovornost, jer su pružili pomoć učenicima i njihovim porodicama ne samo kada je reč o učenju i znanju , nego i u svakodnevnim životnim dešavanjima, koje su često bile prožete problemima“, ističe za NG Portal Dejan Kojčinović, koordinator osnovnih škola opštine Negotin i direktor Osnovne škole „Vuk Karadžić“.

Analiza svih aktivnosti prilikom prelaska nastave na daljinu od marta do juna 2020. godine omogućila je i da se sve aktivnosti u novoj školskoj godini sada planiraju mnogo kvalitetnije, jer je već postojalo skoro četvoromesečno iskustvo rada na daljinu. Posebnost je, svakako, činio prelazak učenika drugog ciklusa na nastavu na daljinu krajem novembra što se u neku ruku i očekivalo sa novom školskom godinom.

Ilustracija, NG Portal

„Sagledavanje rada u prvom polugodištu pokazalo je da je posebno u velikim školama gde je broj učenika smanjen zbog posebnog modela organizacije, disciplina učenika bila na izuzetnom nivo. Učenici su pomogli svojim ponašanjem i odnosom prema školskim obavezama da skraćenje časova na 30 minuta i rad na njima u prvom redu bude vezan za uspešno ovladavanje planiranim nastavnim sadržajem  i sticanjem znanja“, kaže Dejan Kojčinović.

Ilustracija, pixabay.com

Ono što je obeležilo rad u školama je pre svega primena epidemoloških mera sa ciljem da boravak učenika bude zdravstveno i higijenski bezbedan kako bi se sprečio transfer virusa u školskom okruženju. Podjednakim pridržavanjem svih pravila i disciplinom i nastavnika i učenika škole jesu bile sigurno mesto za rad i boravak dece.

„Važno je pohvaliti zdravstvene radnike, ali i zaposlene u školama koji su radili u posebnim uslovima i zaslužuju sve pohvale za rad, zalaganje i požrtvovanje posebno kada je virus ušao u neke škole a do transfera među učenicima nije došlo isključivo pridržavanjem propisanim epidemiološkim merama. Naši nastavnici su neposredno radili sa učenicima do kraja novembra, a učitelji su prvo polugodište počeli i završili u školskim učionicama i za to zaslužuju posebne pohvale. Moram ovom prilikom pomenuti i naše učitelje i nastavnike koji su držali časove na javnom servisu i postali deo takve organizacije nastave“, ponosno ističe Dejan Kojčinović.

Nastava na daljinu, upotreba kompjutera i telefona ne može da zameni živu reč nastavnika, druženje u školskim klupama, prijateljstva i sve ono što svako od nas ponese iz školske klupe i đačkog doba. Velika je želja svih nastavnika da drugo polugodište označi školsko zvono i na nastavu pozove  sve osnovce koji svoje osmehe neće više kriti  iza zaštitnih maski a distanca biti mera koje ćemo se još samo kratko pridržavati.