Naslovna Ekonomija Učenici Tehničke škole u Boru na stručnoj praksi u rudniku Čukaru Peki

Učenici Tehničke škole u Boru na stručnoj praksi u rudniku Čukaru Peki

255
0

Učenici četvrtog razreda borske Tehničke škole, budući rudarski tehničari, obavili su stručnu praksu i obišli pogone rudnika Čukaru Peki. Ovo je, istakli su đaci i njihove profesorke, bila izuzetna prilika da se upoznaju sa funkcionisanjem rudnika i radom u različitim pogonima.

Učenici su, zajedno sa svojim profesorkama najpre završili obuku o bezbednosti i zaštiti na radu, imajući prilike da se na licu mesta uvere kako se upotrebljava zaštitna oprema, a sve sa ciljem da, u skladu sa opredeljenjem kompanije  „Srbija Ziđin Majning”, bezbednost bude na prvom mestu.

„Vrlo smo lako razumeli ono za šta nam treba mnogo vremena kada učimo u školi. Zaštitna oprema je veoma bitna, kao i da znamo kako da se ponašamo u pogonima kako bismo zaštitili i sebe, a i druge. Ovde u kompaniji „Srbija Ziđin Majning“ su se zaista potrudili da nam sve objasne i pokažu. Žao mi je što ranije nismo imali stručnu praksu u rudniku, jer bi mi bilo mnogo lakše da savladam gradivo u školi i sve što učim bi mi bilo mnogo jasnije, ali i zanimljivije”, kaže Teodora Magdić, učenica četvrtog razreda Tehničke škole koja planira da  školovanje nastavi upravo u oblasti bezbednosti i zaštite na radu.

Maturanti Tehničke škole obišli su pogon za pripremu pasta zasipa, postrojenje koje u Srbiji postoji samo u rudniku Čukaru Peki i upoznali se sa procesom koji se u njemu odvija. Đaci ističu da su zadovoljni naučenim, a posebno ih je impresionirala najsavremenija tehnologija koju rudnik koristi u proizvodnji i naravno – mehanizacija.

„Lepo je što nam je omogućeno da vidimo pogone u kojima ćemo verovatno u budućnosti da radimo. Imao sam priliku da vidim mehanizaciju koja se koristi u jami, što je za mene zaista fantastično iskustvo. Voleo bih da češće imamo stručnu praksu u rudniku Čukaru Peki i obilazimo pogone. Nakon što smo videli kako sve ovde funkcioniše, mnoge teorijske stvari koje sam učio u školi su mi sad mnogo jasnije. Vidi se da je tehnologija u rudniku Čukaru Peki na visokom nivou i voleo bih da u budućnosti radim ovde. Planiram da nastavim školovanje i budem rudarski inženjer, zato mi je drago što znam da ovde u Boru postoji rudnik u kojem će mi biti zadovoljstvo da radim”, kaže Martin Vojinović.

Obilaskom postrojenja za preradu mineralnih sirovina kompanije „Srbija Ziđin Majning“, đaci ove borske srednje škole upoznali su se i sa funkcionisanjem pogona flotacije, drobljenja i filtraže, a posetili su i centralnu kontrolnu sobu.

Učenicima ove škole obilazak i stručna praksa u rudniku mnogo znače, veli profesorka rudarske grupe predmeta Mirjana Milosavljević.

 „Jedno je videti pogone, a drugo je slušati suvoparnu priču u učionici. Kada učenici obiđu pogone, oni u glavi imaju sliku o tome kako to izgleda i funkcioniše. Sada kad se vratimo u školu i počnemo da sabiramo utiske i pričamo o svemu što smo videli, sve će biti mnogo lakše. I đacima da usvoje to znanje, a i nama profesorima da im bolje objasnimo gradivo. Nadam se da ćemo saradnju sa kompanijom „Srbija Ziđin Majning“ nastaviti i u budućnosti, kako bi naši učenici mogli češće da dolaze na stručnu praksu u rudnik Čukaru Peki. Ovde đaci mogu mnogo brže i lakše da steknu znanja o praktičnim stvarima bitnim za rad u rudniku”, ističe Mirjana Milosavljević.

Sa procesom rada u pogonu za pripremu pasta zasipa, učenike četvrtog razreda Tehničke škole koji se školuju za zanimanje rudarski tehničar upoznao je menadžer ovog postrojenja, Nebojša Buđelan.

 „Drago mi je što smo imali priliku da ugostimo, nadam se, naše buduće kolege, a sada učenike Tehničke škole u Boru. U okviru stručne prakse koja je za njih organizovana u rudniku Čukaru Peki, obišli su i Pasta zasip, prvo postrojenje tog tipa od kad postoji rudarenje u Srbiji. Pokazao sam im proces dopremanja jalovine iz naših pogona za preradu minerala, kako skladištimo jalovinu, koje uređaje koristimo prilikom pravljenja mešavine koja se stvara u postrojenju Pasta zasip, kao i sistem za dopremanje te mešavine cevovodima do bušotina”, kaže Buđelan i dodaje da se nada da će im se ovi mladi ljudi, kad završe školovanje, pridružiti u „Srbija Ziđin Majning“  kao kolege.

Poseta rudniku Čukaru Peki je, prema oceni učenika i njihovih profesorki iz Tehničke škole u Boru, bilo sjajno iskustvo za koje se nadaju da će moći da u narednom periodu što češće stiču, te da će biti u prilici da se i tokom školovanja što bolje upoznaju sa procesom rada u rudniku.

U Službi za ljudske resurse kompanije „Srbija Ziđin Majning“ pozvali su učenike Tehničke škole da se prijave na konkurs za program plaćene stručne prakse jer će im to osim dodatnog iskustva biti i  odskočna daska za dalji razvoj i napredovanje u karijeri.