Naslovna Društvo Školska godina nikada veća briga

Školska godina nikada veća briga

3733
0

Pet nedelja nas deli od povratka osnovaca i srednjoškolaca u školske klupe. Nedeljama se već raspravlja o najboljim modelima organizacije nastave u vreme epidemije korona virusom koja još uvek traje. Idealnog i jedinstvenog rešenja nema, pa će, najavljuju iz Ministarstva prosvete, svaka škola dobiti model i formulu po kojoj će organizovati nastavni proces.

Detalj iz učionice; OŠ “Hajduk Veljko”, Štubik

Kalendarom rada obrazovnih ustanova, donetom od strane Ministarstva prosvete, utorak 1. septembar biće prvi radni nastavni dan u osnovnim i srednjim školama u Srbiji. Povratak u škole, koje su na kratko bile dostupne učenicima u junu, briga je roditelja i zaposlenih koji sa strepnjom isčekuju konačnu odluku o organizaciji nastave u novoj školskoj godini.

O mogućim modelima raspravlja stručna javnost, ali sve češće ovi modeli postaju i svakodnevna tema zabrinutih roditelja. Jasno je da će onlajn nastava, sa kojom smo se susreli na kraju školske godine i dalje biti varijanta koja će se kombinovati sa redovnom nastavom.

Škole sa malim brojem đaka moći će da nastavu organizuju u potpunosti u učionicama, najavili su iz nadležnog ministarstva, uz poštovanje bezbednosnih mera  i ograničenja da na četiri kvadrata bude jedan učenik.

„U drugim školama koje, pre svega, imaju mnogo đaka i rade u dve smene, ići će se na to da tri nedelje đaci od prvog do četvrtog razreda idu u školu, a nedelju dana prate nastavu od kuće, dok će učenici od petog do osmog razreda raditi kombinovanu nastavu na dve nedelje, a po istom ovom modelu radiće i srednje škole. Prvih 15 dana prvi i drugi razred, potom treći i četvrti. Kada imaju nastavu na daljinu, onda imaju predavački deo, dok bi u školi imali vežbe i odgovarali”, kaže Mladen Šarčević, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i dodaje: “Škole ćemo grupisati u nekoliko grupa i svaka škola će dobiti uputstvo i znati svoju formulu, odnosno koji je njegov model i kako da ga primenjuje”.

Broj đaka i kabineta uslov su za primenu  prave formule organizacije nastave. Najveći problem sa kojim se suočavaju u ministarstvu u traženju najboljeg modela jeste i ograničavajuća zakonom doneto pravilo da deca ispod 12 godina ne mogu biti sama u kući.

Iz burnog proleća učenici i nastavnici  ušli su u vrelo leto koje nikome nije donelo pravi odmor od obaveza a u najavi je neizvestan početak školske godine i prilagođavanje na organizaciju nastave koja od prosvetnih radnika i roditelja zahteva posvećenost i angažovanost.

I nastavnici i učenici će sem na nov način organizacije časova morati da se naviknu i na korišćenje maski, jer će, ako to bude bila preporuka i jedni i drugi morati da ih koriste u zatvorenom prostoru.