Naslovna Kultura Saša Mirković oduševio Negotince

Saša Mirković oduševio Negotince

433
0

Violista Saša Mirković predstavio se sinoć u okviru programa „Večernja serenada“  u dvorištu Mokranjčeve rodne kuće koncertom „Nach Bach + 1“.

Mokranjčevo „Osu se nebo zvezdama“, slogan ovogodišnjeg Festivala, gotovo se u potpunosti poklopilo sinoć sa programom „Nach Bach + 1“ našeg proslavljenog violiste Saše Mirkovića koji je pod zvezdama i pred Mokranjčevom bistom, na zadovoljstvo publike izveo kompozicije srpskih autora inspirisane Bahovim svitama za violončelo.

Publika je tako uživala u bajkovitoj  „Sviti in D“ Dragane Jovanović, „Study nr. 4“ Draška Adžića, pisanoj za violu i elektroniku, ali i „Spell nr. 7“ Aleksandre Vrebalov i „Spisak broj 1“ Zorana Erića.

Naš poznati violista i njegov „Metamorfozis“ oduševili su publiku 53. „Mokranjčevih dana“ i četvrte festivalske večeri programom, takođe, satkanim od kompozicija savremenih autora.

„Veoma sam se radovao ovom koncertu. Prethodnih pet godina smo se dogovarali i sada je došao taj trenutak da nastupimo na „Mokranjčevim danima“, festivalu koji je jako važan ne samo za ovaj kraj, već i za našu zemlju. Jedna Austrija ima Salzburg, a ovo bi upravo bilo to za Srbiju. Predivna je publika, divna je atmosfera i super nam je bilo na ovom koncertu“, kaže Saša Mirković i dodaje da je prvi put na „Mokranjčevim danima“.

Publici u sali negotinskog Doma kulture „Stevan Mokranjac“ četvrte festivalske večeri Saša Mirković i „Metamorfozis“ su se predstavili svitom „Zaljubljena dvorska luda“ Dobrinke Tabakove, „Sarabandom“ iz muzike za pozorišnu predstavu „Prljave ruke“ Isidore Žebeljan, „Koncertom broj 2“ Airata Ičmuratova, a izveli su i „Godišnja doba“ Dragane Jovanović i „Beskrajnu Panoniju“ Aleksandre Saše Vrebalov.

„To je oblast u muzici kojom se mi i najviše bavimo, a pre svega srpskom savremenom muzikom. Pokušavamo nekako da kombinujemo, da tako kažemo najviše te stare majstore i savremenu muziku, pa smo za ovaj put izabrali i kompozicije koje su relativno skoro nastale, ali nekako nisu otišle u te nove tendencije savremene muzike, pa slušalac u publici može mirno da ih sluša i da uživa u njima“, kaže Mirković.