Stanari stambenih zgrada i vlasnici lokala u negotinskoj Ulici 12. septembar zahtevali su danas od izvođača radova, investitora i Nadzornog organa da urade potrebne ispravke i korekcije jer su nezadovoljni oticanjem atmosferskih voda nakon radova na rekonstrukciji tog državnog puta.
Stanari stambenih i privatnih zgrada, kao i vlasnici lokala u Ulici 12. septembar nezadovoljni su izvedenim radovima na rekonstrukciji ove državne saobraćajnice koja vodi do državne granice sa Bugarskom.
Kako ističu, projektovanjem i izvedenim radovima, na sanaciji puta blokirano je oticanje atmosferskih voda iz pristupnih ulica, sa trotoara i drugih površina, što će, veruju, ozbiljno ugroziti ne samo imovinu i ljude, već i funkcionisanje građana ove i susednih ulica.
„Nova ulica je podignuta za nekih dvadesetak centimetara sigurno i taj pad koji je ranije išao prema kanalu, sada se bukvalno blokira i te atmosferske vode se sakupljaju praktično u ovom našem uglu uzvodno prema ulici JNA. Projektom je predviđeno da ta voda ide u kontra pravcu, praktično uz brdo od 12. septembra prema Ulici JNA, koja nije u sklopu radova na ovom projektu“, ističe Radiša Milošević ispred vlasnika stanova u zgradi na uglu ulica Generala Pavla Ilića i 12. septembra.
Stanari te zgrade kažu da su rekonstrukcijom ove državne saobraćajnice atmosferske vode onemogućene da zbog uzdignutog kolovoza odlaze dosadašnjom maršrutom do obližnjeg kanala i da su im zbog toga ugroženi podrumi.
„Praktično smo u situaciji da ćemo plivati u vodi s obzirom da je na uglu naše dve ulice postojala šahta koja je služila za ispust atmosferske vode u kanal prekoputa, a ovim projektom je taj šaht zatrpan. Mi smo uložili protest, oni su ga u međuvremenu otvorili ali ga nisu povezali sa kanalom“ , dodaje Milošević.
Stanari Stambene zajednice u Ulici 12. septembar broj 18 postavljanjem novih parking mesta, ograđenih ivičnjacima, biće onemogućeni da koriste dosadašnji prostor ispred svoje zgrade. Nova parking mesta će im u slučajevima snega kod čišćenja kolovoza ugroziti i automobile jer će čistači sada direktno sneg sa ulica nanositi na njihova vozila.
Uz to, vele, imaju i dodatni problem jer u tom delu ulice nemaju odvode koji bi prekomernu količinu padavina odvela do kanala preko puta ulice.
„Osnovni problem je kišna kanalizacija koja će puniti garaže koje su u sklopu zgrade i podrume jer nije napravljena nijedna drenažna šahta za odvod ove atmosferskih voda, a nagib sa desne strane puta svu vodu usmerava ka zgradi“, kaže Srećko Jonić.
Eventualna plavljenja i prodiranja atmosferskih voda u ovom delu grada brine i vlasnike lokala u Ulici 12. septembar koji, premda, sa svoje strane ulice imaju kanal za njihovo odvođenje, rekonstrukcijom ove državne saobraćajnice, dobili su i dodatni problem – ivičnjake za buduće pešačke staze i parking prostor koji su viši od njihovih pragova za – metar.
„Meni su ovde na kućnom broju 12 i kuća i radnja. Postavljen nam je parking, tačno uz duž moje kuće, kolika mi je kuća, toliki je i parking i digli su ga skoro metar. Nemam prilaz ni radnji, ni kući kako treba“, kaže Stefan Perić.
Svoje nezadovoljstvo okupljeni stanari izrazili su u direktnom razgovoru sa predstavnicima izvođača radova „Štrabag“ i Nadzornim organom iz firme „IRD inženjering“.
Kako je stanarima danas pojasnio predstavnik Nadzornog organa, na uglu ulica 12. septembar i Generala Pavla Ilića biće urađeno snimanje tri najniže kote i kote cevi kako bi se videla razlika u nivelaciji i pronašlo najbolje rešenje da se voda iz tog dela sprovede ka slivniku kanala prekoputa ulice.
Izvođači radova na pojačanom održavanju državnog puta prvog B reda broj 33, deonica: Negotin (Radujevac) – granica Srbija – Bugarska kod Mokranja, dužine 12,919 kilometara, koja zahvata i deo Ulice 12. septembar istakli su da kritična mesta gde su ivičnjacima zagrađeni ulazi u garaže mogu da budu uklonjeni, ali da problem predstavljaju one celine koje bitno narušavaju projekat, kao i delovi koji nisu u nadležnosti republičkih organa, već su u privatnom ili opštinskom vlasništvu.
U tim sektorima, istakli su predstavnici Nadzornog organa i izvođača radova, lokalna samouprava bi morala da uradi slivnike a investitor bi mogao da ih poveže sa kanalom.
O eventualnim promenama Nadzorni organ će obavestiti investitora i izvestiti stanare u najkraćem mogućem roku.
Inače, radovi na rekonstrukciji puta do graničnog prelaza Mokranje, vredni 777.207.258,85 dinara deo su projekta rehabilitacije puteva i unapređenja bezbednosti saobraćaja, koji se finansira iz sredstava Evropske investicione banke.