Naslovna Društvo Radovi na rekonstrukciji pruge između Кnjaževca i Prahova

Radovi na rekonstrukciji pruge između Кnjaževca i Prahova

570
0

U toku su radovi na rekonstrukciji 23 kilometra pruge između Кnjaževca i Prahova. Od kraja aprila, kada su počeli, do sada rekonstruisana su četiri i po kilometra pruge, saopštili su u Infrastrukturi železnice Srbije.

Rekonstrukcija pruge kod Grljana; Foto: Infrastruktura železnice Srbije

Radovi na rekonstrukciji pruge, koji su počeli krajem aprila, odvijaju se intenzivno i očekuje se da budu završeni i ranije nego što je ugovorom predviđeno, do kraja ove godine, navode u Infrastrukturi železnice Srbije i podsećaju da je rok za rekonstrukciju 23 kilometra pruge između Кnjaževca i Prahova godinu dana.

Radove izvodi novosadska kompanija ZGOP, a ugovorom je predviđena rekonstrukcija tri deonice na pruzi Кnjaževac – Zaječar – Prahovo Pristanište.

Prva deonica je od Grljana do Zaječara u dužini od 10,6 km, druga od Rasputnice 1 do Trnavca u dužini od 2,4 km, a treća na potezu Zaječar – Vražogrnac – Rasputnica 1, u dužini od 9,4 km.  Vrednost posla je 1,14 milijardi dinara.

Radovi na rekonstrukciji pruge između Кnjaževca i Prahova

“Rekonstrukcija ovih deonica pruge podrazumeva demontažu postojećeg koloseka i polaganje polovnih koloseka sa polovnim šinama, zamenu starih drvenih pragova novim betonskim, zamenu tucanika,  kao i uređenje kolovozne konstrukcije na putnim prelazima. Na nekim delovima ove tri deonice postojeći drveni pragovi bili su stari čak šest decenija. Ove tri deonice čine deo pruge Niš – Crveni Кrst – Кnjaževac – Zaječar – Prahovo Pristanište. Od aprila 2019. godine do kraja 2022. godine, rekonstruisano je ukupno 69 kilometara pruge od Niša do Кnjaževca, uključujući i tri i po kilometra staničnih koloseka. Кada budu završeni radovi koji su sada u toku, biće rekonstruisano ukupno 92 km pruge između Niša i Prahova Pristaništa, odnosno oko 50 odsto celokupne dužine ove pruge”, ističe se u saopštenju Infrastrukture železnice Srbije.

Pruga Кnjaževac – Zaječar – Prahovo Pristanište, koja je regionalna i neelektrificirana, izgrađena je uoči Prvog svetskog rata. Poslednji put kapitalni remont pružnih deonica na ovom železničkom pravcu rađen je šezdesetih godina prošlog veka.