Naslovna Ekonomija Prava i zaštita potrošača: Na šta se najviše žale Negotinci?

Prava i zaštita potrošača: Na šta se najviše žale Negotinci?

735
0

Udruženje Pokret potrošača Bor organizovalo je na negotinskoj Zelenoj pijaci razgovor sa potrošačima u okviru projekta “Jačanje zaštite potrošača u opštini Negotin – pravo na reklamaciju i vodič kroz inspekcijske službe” i podelila im liflete.

Potrošači u Negotinu, ističu u borskom Pokretu za zaštitu potrošača, nisu dovoljno upoznati niti sa svojim pravima, kao kupaca, niti sa svojim obavezama, a ponajmanje znaju kako i gde da neku uslugu, za koju smatraju da je loša, reklamiraju.

 „Reklamacije se uvažavaju uz dosta teškoća zato što su dosta vezane sa političkim strankama, jake firme, ali rešavamo i to. Potrošači da znaju i u prodavnicu kad uđu da moraju da imaju jasno naznačeno mesto gde se rešava reklamacija i ime onoga ko rešava reklamacije, inače su kazne ogromne. Ukoliko im se u roku od osam dana ne uvaži reklamacija, imamo tržišnu inspekciju u svakom gradu, mogu da se obrate i završićemo to“, ističe Zoran Andrejić, predsednik Upravnog odbora Zajednice potrošača Srbije, Pokreta potrošača Bor.

Negotinci se najviše žale na(ne)kvalitet određenih tehničkih uređaja, a bilo je primedbi i na usluge grejanja i kanalizacije.

„Ovde već imamo i savetodavno telo i Komisiju za rešavanje reklamacija i mogu da naglasim da je JKP „Badnjevo“ u odnosu na ceo Borski i Zaječarski okrug jedan od retkih pozitivnih primera kako se rešavaju reklamacije potrošača. Oni imaju osnovni odbor za rešavanje reklamacija, potrošač dođe, dobije list na kome popuni šta reklamira, da li je to voda, grejanje, usluge groblja, zelena površina, u roku od osam dana komisija odgovori, a ako je potrošač nezadovoljan on se žali drugostepenom organu koji to rešava vrlo brzo i kvalitetno“, dodaje Andrejić.

Poslednjih godina učestali su zahtevi za isključenjem sa mreže centralnog grejanja. Procedura je komplikovana, ističu građani, i često retki samo uspeju da ga i odjave. U ovoj organizaciji ističu da do sada nisu imali žalbe iz Negotina zbog ovog problema, ali da ni on nije – nerešiv.

„Mi smo u Boru to rešili još pre pet godina. Nema teškog isključenja sa grejanja, mora da mu  isključe grejanje. Postoji opštinska odluka koje se drže sva komunalna preduzeća, i mora da isključe potrošaču grejanje, ukoliko ga ne želi. Imamo i sudsku praksu tako da to vrlo brzo rešavamo“, dodaje Zoran Andrejić, predsednik Upravnog odbora Zajednice potrošača Srbije, Pokreta potrošača Bor.

Inače, projekat Pokreta za zaštitu potrošača, pod nazivom “Jačanje zaštite potrošača u opštini Negotin – pravo na reklamaciju i vodič kroz inspekcijske službe”, opština Negotin podržala je u okviru sufinansiranja projekata udruženja, NVO i društava sa 50.000 dinara.