Osnovnu školu „12. septembar“, na pragu svog 50.rođendana očekuju važni zadaci, od kojih je mapiranje dece sa smetnjama u razvoju, prioritet.
Osnovnu školu „12. septembar“, koja obrazuje decu sa smetnjama u razvoju, u junu će završiti šest učenika. Oni su kroz osmogodišnje školovanje prošli kroz vaspitno-obrazovni proces u koji su bili uključeni učitelji, predmetni nastavnici, logoped, oligofrenolog, defektolog i ostali stučni saradnici.
I ova, kao i ostale škole, prolazila je kroz petodecenijske reforme, i svoju nastavu prilagođavala deci koju je obrazovala.
Pred zaposlenima je, na pragu pola veka postojanja, nov zadatak, mapiranje dece sa smetanjama u razvoju na teritoriji opštine Negotin.
Po rečima direktora OŠ „12. septembar“, Snežane Marković, ovaj zahtevan i odgovoran posao biće realizovan uz podršku ostalih insitucija u gradu, pre svega Centra za socijalni rad i stručne službe Zdravstvenog centra Negotin.
U školi je već formiran tim nastavnika koji počinje sa radom sa prvim danima predstojećeg đačkog zimskog raspusta.
Očekuje se da će, nakon ovog dugotrajnog posla, prosvetni radnici dobiti pravu sliku o potrebama za inkluzivnim obrazovanjem, kao i tačan broj dece kojoj je neophodna dodatna podrška u radu.
Škola „12. septembar“ svoj proces rada ne može da realizuje bez stručnjaka: defektologa, logopeda, oligofrenologa. Pokazalo se da i ostale škole, uvođenjem inkluzivne nastave, često traže pomoć i podršku stručnjaka ove škole.
Za sada, sa učenicima u sve tri preostale gradske škole radi samo jedan logoped, što je nedovoljno, s obzirom da se, iz godine u godinu, povećava broj dece sa različitim smetnjama u razvoju.
Osnovna škola „12. septembar“ danas u matičnom odeljenju u Negotinu obrazuje 28 učenika, a u kladovskom odeljenju šestoro.
Sa učenicima rade 33 prosvetna radnika, različitih obrazovnih profila, neophodnih za funkcionisanje škole koja obrazuje decu po posebnom programu.
Pored redovne nastave, koja se odvija u opremljenim učionicama, organizovane su i dodatne psiho-motoričke vežbe, s obzirom da nastavu pohađaju deca sa višestrukim smetnjama u razvoju, a organizovana je i dodatna nastava kao i rad u sekcijama.
Za učenike putnike obezbeđen je besplatan prevoz iz krajinskih sela, udžbenici i svakodnevna užina.