Danas je u Predškolskoj ustanovi „Pčelica“ održan stručni skup „Profesionalna zajednica učenja“ za vaspitače, stručne saradnike i direktore predškolskih ustanova Borskog i Zaječarskog okruga.
Negotinska Predškolska ustanova „Pčelica“ okupila je danas koleginice iz osam gradova koje su kroz horizontalnu razmenu vaspitača i stručnih saradnika su prezentovali primere iz inspirativne prakse.
Praksa razmene iskustva u radu počela je prošle godine kada su neposredni učenici u vaspitno-obrazovnom procesu prepoznali potrebu da se osam predškolskih ustanova zaječarskog i borskog okruga okupe sa primerima inspirativne prakse, svako iz svoje ustanove.
„Ovo je drugi skup, prošle godine smo listali profesionalnu zajednicu učenja, učili smo i mi sami a sada prikazujemo primere iz prakse. Meni je ovo iskustvo dragoceno, srećna sam što smo mi domaćini ovog skupa i što smo ugostili ovoliki broj stručnjaka sa regiona i ponosna sam zbog svega. Danas su sa nama koleginice iz osam gradova, iz Sokobanje, Majdanpeka, Boljevca, Kladova, Knjaževca, Zaječara, Negotina i Bora“, kaže za NG Portal Gorana Ivković, direktor Predškolske ustanove „Pčelica“.
Delatnost predškolskog vaspitanja i obrazovanja je doživeo jednu ozbiljnu reformu. Promene su vidljive u svim predškolskim ustanovama istakla je Tanja Jovanović, direktor Predškolske ustanove „Đulići“ iz Zaječara i spoljni savetnik Ministarstva prosvete.
Promene se u svim predškolskim ustanovama dešavaju brže ili sporije jer je veliki broj učesnika uključen počev od lokalne zajednice, roditelja, fizičke sredne, velikog broja vaspitača.
„U poslednjih par decenija ovo je najdrastičnija promena u predškolskim ustanovama ali smo imali ogromnu pomoć Ministarstva prosvete, od obuke svih zaposlenih, mentora, do velikog broja priručnika i raznoraznih alata koji nam mogu pomoći u realizaciji. Sada imamo gotova rešenja za sve ono što nam se može naći na putu kao izazov i jedni druge na koje uvek možemo da se oslonimo”, rekla je za NG Portal Tanja Jovanović, direktor Predškolske ustanove „Đulići“ iz Zaječara i spoljni savetnik Ministarstva prosvete.
Ona se osvrnula na dubinske promene koje su poslednjih godina zahvatile sektor predškolskog vaspitanja i obrazovanja, naglašavajući značaj ovog procesa za celokupan razvoj dece.
„Promena je velika jer uključuje promenu svim segmentima, u fizičkoj sredini, koja je sada treći vaspitač. Novi pristup zahteva stalne promene, da deca sama da rekonstruišu prostor, unos različitih materijala, učešće roditelja i lokalne zajednice i to je čini dinamičnom i bogatom a sa druge strane i zahtevnom. Sve to treba obezbediti i kontrolisati bezbednost”, istakla je Jovanović.
Implementirane promene, nada se naša sagovornica, ostaće sastavni deo rada predškolskih ustanova u godinama koje dolaze, naglašavajući da ovaj dinamičan pristup čini rad s decom bogatijim, ali i zahtevnijim.
“U odnosu sa porodicom je bilo promena, mesta u lokalnoj zaednici su mesta u kojima deca treba konstantno da odlaze, uče, da imaju kontatke sa eksperima iz različitih oblasti, formulišu istraživačka pitanja sa njima, ostvaruju komunikaciju i na taj način doprinosimo jačanju kompetencija dece“, kaže Tanja Jovanović.
Svoja iskustva u radu i primeni u svakodnevnom radu predstavile su kroz prezentaciju „Unapređenje profesionalne zajednice kroz tranziciju vrtić – škola“ Sandra Sandulović, Mirjana Jovanović, vaspitačice Predškolske ustanove „Pčelica“ iz Negotina.
„Projekat „Slovograd“ pokrenule su vaspitačice u predškolskoj grupi na inicijativu dece. Uočile smo da svako dete prepoznaje početno slovo svog imena. Obišle smo sve tri osnovne škole u gradu gde su deca naučila kako je nastala azbuka. Deca su bila veoma zainteresovana za samu organizaciju nastave. Mi smo sa učiteljicama razmenile iskustva o novom programu rada ali i saznale kakva su očekivanja učiteljica kada je priprema dece za polazak u šklu u pitanju“, kaže vaspitačica Sandra Sandulović.
Poseta školama u okviru projekta „Slovograd“ bila je dragoceno iskustvo za buduće prvake, ali i vaspitače koji su u razgovoru sa koleginicama iz škola saznale kako da usmere svoj rad sa predškolcima.
„Korisne informacije za nas su bile da učitelji očekuju da deca iz vrtića ponesu solidnu grafomotoriku, lepo ponašanje, razvijenu pažnju, radne navike, odgovornost, učtivnost, strpljenje. Program rada sa predškolcima treba obogatiti time što ćemo raditi na pravilima ponašanja, spremnosti dece na saradnju i komunikaciju, izgrađenu sliku o sebi, samokontrolu, pravilan rad prema radi i obavezama, radoznalosti, otvorenosti, kreativnosti, ljubav prema knjizi”, dodaje vaspitačica Mirjana Jovanović.