Za vinare Krajinskog vinogorja pored godišnjeg ocenjivanja, u decembru su u Negotinu priređena i predavanja o novim trendovima u tehnološkom postupku proizvodnje vina, ali i načinima oglašavanja srpskih vina putem društvenih mreža.
Unapređenje kvaliteta i bogatija ponuda jedan je od ciljeva Turističke organizacije opštine Negotin koja je u okviru projekta “Oni vide med i vino“, u saradnji sa Udruženjem proizvođača vina sa oznakom geografskog porekla Negotinska Кrajina, pored ocenjivanja vina nedavno priredila i predavanje sa panel diskusijom o kvalitetu vina pristiglog na ocenjivanje.
U vinariji “Matalj” o novim trendovima u tehnološkom postupku proizvodnje vina govorio je dr Marko Malićanin, docent Poljoprivrednog fakulteta u Kruševcu i predsednik Upravnog odbora Saveza vinara i vinogradara Srbije, koji je u Negotinu predsedavao komisjiom za ocenjivanje vina.
“Proizvesti vino prosečnog kvaliteta nije ni malo lako, proizvesti vino dobrog kvaliteta je jako teško, a proizvesti veliko vino – to je sizofovski težak posao koji zahteva puno rada, truda, znanja i nadasve ljubavi prema ovom poslu – ljubavi prema vinogradu i vinu. Vino doživljavam kao živi organizam koji pored svoje materijalne strane ima i onu duhovnu. Ako posmatramo obe ove strane odjednom i pokušamo da odredimo njihov uticaj na kvalitet vina, nećemo moći da damo prednost ni jednoj. Na svetu postoji puno dobrih vina, ali ne i puno velikih vina. Dobra vina se proizvode tako što se svakoj proizvodnoj fazi od rezidbe čokota, preko svih agromehaničkih i ampelotehničkih mera u vinogradu, određivanju momenta berbe grožđa, vinifikacije, izbora buradi, nege i čuvanja vina, kupažiranja do punjenja vina u boce i izbora zapušača posvećuje maksimalna pažnja. Da bi se proizvela velika vina pored svega ovoga neophodno je da bude duboko uključena i ona duhovna strana, neophodna je orgomna ljubav i jaka emotivna veza enologa sa vinogradom i vinom, potrebno je sa vinom uspostaviti komunikaciju i duboko verovati da će se ono zaista razviti u veliko vino”, vinska je filozofija enologa Marka Malićanina koji je u neposrednoj komunikaciji sa vinarima ukazao na prednosti ali i na mane uzoraka vina pristiglih na ocenjivanje.
Drugo predavanje na temu „Plan vidljivosti i prepoznatljivosti srpskih vina oglašavanjem putem društvenih mreža“, održao je Saša Paunović, ekspert iz IT oblasti i marketinga vina, koji je vinarima govorio o internetu kao alatu za promociju njihovih proizvoda.
„Od kako se pojavio, pa sve do danas, internet se neprekidno razvijao. Skoro od samog početka je korišćen i za marketing. Danas su društvene mreže i video uživo veliki deo komunikacije među ljudima. To je razlog za svakog ko se bavi nekim poslom da prihvati internet i iskoristi ga maksimalno za marketing. Društvene mreže su idealne za to“, rekao je Saša Paunović.
Učesnici predavanja bili su u prilici da od ovog vrsnog stručnjaka čuju i šta je potrebno za dobar marketing, kako planirati kampanju oglašvanja do konkretnih saveta kada i koliko treba objavljivati na društvenim mrežama.
Oba predavanja i panel diskusija realizovani su u okviru projekta negotinske Turističke organizacije „Oni vide med i vino“ uz podršku Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije.