Naslovna Društvo COVID-19 Nastava na daljinu u Negotinu: Lekcije neće nikud pobeći, uostalom život ih...

Nastava na daljinu u Negotinu: Lekcije neće nikud pobeći, uostalom život ih najbolje predaje!

990
0

Završena je šesta nedelja online nastave za učenike osnovnih i srednjih škola u Srbiji. Pred nama  je još mesec dana virtuelne nastave koja je i učenicima i nastavnicima donela nova iskustva.

Svakodnevna lavina komentara prosvetnih radnika, učenika, roditelja, poznavaoca struke, ali i onih koji imaju da kažu ponešto na temu škole i nastave je na svim društvenim mrežama, zatvorenim i otvorenim Fejsbuk i Viber grupama, Google i Zoom učionicama.

Koliko su i da li  prosvetni radnici  bili spremni za nastavu na daljinu, komunikaciju sa roditeljima i kolegama koristeći blagodati savremene tehnologije, pitanje je  koje i  oni postavljaju  međusobno pokušavajući da svakodnevno isprate zahteve koji stižu iz resornog Ministarstva.

Godinama unazad je trajalo njihovo informatičko opismenjavanje kroz mnogobrojne seminare i edukacije, ali se svi slažu da je pravi izazov i znanje stečeno u proteklim nedeljama, kada je trebalo realizovati nastavu na daljinu, neprocenjivo.

“Prošlo je već više od mesec dana od uvođenja nastave na daljinu odlukom Vlade Republike Srbije i neke rezultate i utiske možemo sumirati. Prvu nedelju učenja na daljinu opisali bismo jednom reči – haos. Očigledna je bila nepripremljenost i nas, nastavnika, i samih učenika. Došla je i reakcija: negodovanje zbog velikog broja domaćih zadataka, nesnalaženje i nastavnika i učenika u rukovanju različitim aplikacijama i digitalnim alatima. Pored svega toga veliki problem je i samom praćenju nastave u porodicama koje imaju više đaka različitog uzrasta, sama internet veza i mnogo drugih stvari koje sve to otežavaju”, govori za NG Portal Slađan Mihajlović, profesor srpskog jezika i književnosti u Negotinskoj gimnaziji.

Slađan Mihajlović sa Vlastom Mladenovićem na manifestaciji “Čitalačka značka”

Dvostruko praćenje nastave, kroz časove na programima RTS-a i izradu domaćih zadataka koje postavljaju njihovi nastavnici veliki je zalogaj za svakog učenika. Oni koji imaju radnu discipline i stečene navike učenja brzo su se prilagodili i odgovorili svim postavljenim zahtevima.

“Sada je prilika da razvijamo kod učenika one kompetencija koje su, inače, i implementirane u obrazovni sistem kao vrlo važne: odgovoran odnos prema zdravlju i okolini, rad sa podacima i informacijama i slično. Lekcije neće nikud pobeći, uostalom život ih najbolje predaje. Učenici Gimnazije dobijaju zadatke i uputstva preko digitalnih platformi i tu i komuniciraju sa svojim nastavnicima. Očigledno je da „živu“ reč ništa ne može da zameni. Čini mi se da ovakav vid nastave dehumanizuje odnos nastavnik-učenik. Ličimo više na robove vezane nevidljivim lancima za ekran računara, telefona ili tableta”, kaže profesor Negotinske gimnazije Slađan Mihajlović.

Foto: Ivan Mitrrović

Mihajlović ističe da je nastava na daljinu pokazala učenicima da mobilni telefoni i ostali uređaji imaju i korisne namene u istraživanju naučnih sadržaja, sem Fesjbuk i Instagram profila koju većina učenika i koristi samo u ove namene.

“Sigurno je da će nam biti potrebna jedna detaljna samoevaluacija, učenicima radi daljeg školovanja, a nama, nastavnicima, radi daljeg rada i uspešne primene ovakvog vida nastave. I za kraj, meni je najbolji pokazatelj uspešno savladane lekcije kada vam na pitanje „Dobar dan, kako ste?“ većina odgovori „Dobro, hvala na pitanju, kako ste Vi?“ ( bez obzira da li je zamenica vi napisana malim ili velikim početnim slovom).”