Naslovna Društvo Na Republičkom takmičenju u programiranju i učenici negotinske Tehničke škole

Na Republičkom takmičenju u programiranju i učenici negotinske Tehničke škole

28
0

Na Republičkom takmičenju iz programiranja đaka srednjih elektrotehničkih škola, ove godine nadmetala su se i tri učenika negotinske Tehničke škole. Bio je to ispit spremnosti i znanja za učenike: Milana Balčanovića, Milana Gicića i Jovana Jovanovića, kao i nastavnika Miloša Jotića.

Republičko takmičenje iz programiranja za učenike srednjih elektrotehničkih škola koje je krajem maja održano u Visokoj školi elektrotehnike i računarstva u Beogradu okupilo je najboljih 85 učenika iz Srbije koji pohađaju neku od stručnih srednjih elektro-tehničkih škola.

Negotinsku Tehničku školu su predstavljala tri učenika: Milan Balčanović, sada već maturant ove škole, Milan Gicić i Jovan Jovanović, učenici trećeg razreda. Sa njima je mentorski na dodatnim časovima, u protekla dva meseca, radio Miloš Jotić, profesor elektro grupe predmeta. Tema ovog devetog po redu takmičenja bilo je programiranje.

Svako takmičenje, od školskog do republičkog predstavlja ispit za učenike koliko znanja trenutno poseduju, ali i za nastavnike da li dovoljno rade, kako da sami unaprede svoja predavanja i prilagode predznanju učenika.

“Nismo do sada imali praksu da učenike vodimo na ovakva takmičenja. Takmičenja motivišu i stimulišu učenike za dodatni rad. Na časovima dodatne nastave se saznaju neke novine koje u redovnoj nastavi ne mogu zbog ograničenog vremena i kapaciteta učenika, prosto nisu svi stvoreni za programiranje, svako ima svoj talenat. Ovde učestvuju talentovaniji učenici koji su više upoznati sa gradivom, koji imaju interesovanje da samostalno rade, da se kod kuće bave time i daje im se mogućnost da pretoče u neki rezultat koji mogu da ostvare. Ako se neko ranije bavio programiranjem, u toku osnovne škole ozbiljnije, naravno da će ostvariti rezultate, pa i u prvoj godina srednje škole”, kaže za NG portal Miloš Jotić, profesor elektro grupe predmeta.

Interesovanje za IT tehnologije kod dece se budi od najranijih dana. Dobrim usmeravanjem od strane roditelja, a u školi nastavnika, zabava i igranje igrica kao i previše sati provedenih za računarom, može biti put ka izboru škole ali i radne karijere.

“Tokom svog osnovnoškolskog obrazovanja nisam se mnogo interesovao za informacione tehnologije, više vremena sam posvećivao drugim predmetima koji su mi u tom trenutki bili interesantniji. Znanje o informacionim tehnologijama koje sam imao kada sam došao u Tehničku školu mi nije bilo na nivou standarda koje mislim da bi većina učenika trebalo da ima koji su zainteresovani za ovaj smer. Mislim da sam najveći napredak u svom znanju dobio tek ove godine kada sam odlučio da malo ozbiljnije prihvatim izučavanje ovih predmeta i više vremena uložim u učenje i vežbanje programiranja i sličnih informacionih predmeta”, kaže Jovan Jovanović iz Samarinovca, učenik trećeg razreda.

Jovan je zajedno sa svojim drugovima u velikoj konkurenciji na takmičenju ove godine uspeo da ostvari solidan rezultat i pokazanim znanjem bude u “zlatnoj sredini” postignuća.

“Profesor Jotić je jedan od profesora koji ogroman trud ulaže u nastavu i mislim da on i najviše priča sa svojim učenicima. Često pokušava da nam stvari objasni na način koji nas tera da razmišljamo i da logički dođemo do rešenja zadataka u korelaciji sa drugim pojmovima.”

Za razliku od Jovana Jovanovića, Milan Gicić ima iskustva sa republičkih takmičenja koja su mu bila dragocena da se na ovogodišnjem nadmetanju u izradi tri zadataka, kako propozicije nalažu, u programiranju lakše prilagodi uslovima i pritisku.

“Ja imam iskustva sa republičkih takmičenja, ovo je zaista bilo lepo iskustvo i nosim lepe utiske. Dosta je bilo takmičara, bilo je zanimljvo. Zadaci su bili baš dobar izazov. Sem na redovnim časovima spremali smo se i na dodatnim protekla dva meseca. Škola nam je zaista pružila dobre uslove da se spremimo za takmičenje, dobro je opremljena i može se učenik dobro razviti ako želi da radi. Ako se trudiš i radiš možeš postići uspeh. Učenik koji je pratio nastavu u osnovnoj školi, prelazak u srednjoj ne predstavlja problem. Voleo bih da IT bude moje buduće zanimanje jer imam veliku ljubav prema radu sa računarima i vidim sebe kao programera. Ko radi može naći dobar posao i ovde u Srbiji”, kaže Milan Gicić, učenik trećeg razreda Tehničke škole.

Uvođenje predmeta iz oblasti informacionih tehnologija pre dve decenije pružilo je mogućnost najmlađima da se kroz igru upoznaju sa kompjuterima i saznaju šta pruža predmet “Od igračke do računara”. Bila je to priprema za ozbiljniji ulazak u svet novih tehnologija.

Ideja nije pratila na početku tehničke mogućnosti koje su škole imale kao i dovoljnu spremnost nastavnika. Neophodna je bila obuka učitelja, nastavnika kao i opremanje kabineta računarima. Danas je slika mnogo drugačija, a nadgradnja znanja učenika zavisi od njihovog rada i mentorskog vođenja. Zanimalo nas je sa kakvim predznanjem danas učenici dolaze na časove programiranja i upisuju IT smer.

“To je šarolika situacija. Imamo one koji uopšte nisu upućeni, kojima pažnja nije bila na tim predmetima u osnovnoj školi, pa su nekako kasnije odlučili da upišu IT smer i da krenu tim putem. Ima i onih koji jednostavno jako dobro poznaju oblast programiranja. Ne mora to da bude na ovom programskom jeziku koji se proučava ovde u školi ali bitno je da znaju algoritamski da razmišljaju. To je veoma bitno kod programiranja, a programski jezici se lako nauče.”

Tehnička škola u Negotinu je za obrazovanje učenika, koji će se profesionalno baviti programiranjem, svoje kabinete opremila dovoljnim brojem računara.

“Tehnička škola poseduje 75 računara sa instaliranim softverom koji je potreban za rad kao i pripremu učenika za nadmetanje. Takmičenje se odvija na programskom jeziku C Sharp, tu su prisutni i neki drugi programski jezici ali uglavnom koristimo Microsoft Visual Studio kao neki softverski alat na kome sprovodimo samo kodiranje. Što se tiče obučenosti profesora ovde rade inženjeri elektrotehnike uglavnom, tako da smo dovoljno kompetenti da spremamo učenike za takmičenja iz ovih oblasti”, kaže Miloš Jotić, profesor elektro grupe predmeta.