Naslovna Kultura „Ko je ubio Dženis Džoplin“ na „Zoranovim danima“

„Ko je ubio Dženis Džoplin“ na „Zoranovim danima“

177
0

Publika 30. “Dana Zorana Radmilovića” uživala je u predstavi  „Ko je ubio Dženis Džoplin“ Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, u režiji Sonje Petrović.

Foto: Narodno pozorište Timočke Krajine – Centar za kulturu „Zoran Radmilović“ Zaječar

Predstava „Ko je ubio Dženis Džoplin“, po tekstu Tijane Grumić, u režiji Sonje Petrović, odvela je publiku u 1970. godinu, u sobu 105 holivudskog hotela „Lendmark“ u kojoj je u 27 godini preminula Dženis Džoplin.

Kako navode u zaječarskom teatru, ova predstava jedna je od retkih koja je čitavu salu pretvorila u pozornicu, a publiku podigla na noge i naterala da peva i igra sa glumcima i ovacijama i aplauzima isprati sa scene.

Stručni žiri je „Zoranovim brkom“ nagradio glumicu Bojanu Milanović za ulogu Dženis Džoplin. Ni Sonja Isailović, koja je takođe glumila Dženis Džoplin, nije bila uskraćena za priznanje, jer joj je novinarski žiri dodelio nagradu za najboljeg mladog glumca.

„Bio sam mlad glumac pre 50 godina i radili smo u Ateljeu mnogo predstava i na sceni smo, ne vidimo u publici nikoga, ne vidimo na galeriji nikoga.  Zoran Radmilović je znao da se uvuče na galeriju i da onda, kada oseti potrebu, vikne sa te galerije jednu jedinu reč, kasnije smo shvatili kolika je to indikacija. Zoran je znao da vikne: „Cepaj!“. E, ove dame su cepale večeras onako kao bi se Zoran radovao“, rekao je Milan Caci Mihailović.

Mihailović je uručio Bojani Milanović “Zoranov brk”, a Sonji Isailović poklonio svoju knjigu o Zoranu Radmiloviću „Uspomenar 4 – Čarobnjak Radmilović“.

„Bilo je u početku jako naporno, ali kada smo počeli da je osvajamo i da joj ulazimo u dušu i kada nam je ona otkrila put do njene duše, onda smo i mi nekako uspeli da uživamo u toj njenoj teskobi“, rekla je Bojana Milanović.

Foto: Narodno pozorište Timočke Krajine – Centar za kulturu „Zoran Radmilović“ Zaječar

Sonja Isailović je na okruglom stolu nakon predstave napravila paralelu fizičkog napora u ovoj predstavi na pozorišnoj sceni, sa naporom Dženis Džoplin na njenim nastupima.

„Kroz te večeri igrane do sada, mi smo bukvalno imali jednu pravu turneju i baš sam danas razmišljala o tome koliko se mi iznurimo tokom igranja, nema tu šta da se razmišlja kako je njoj bilo. Njoj je bilo isto ovako, samo sa mnogo usamljenijih momenata koji su je pratili“.

Reditelj Sonja Petrović istakla je da predstava i jeste rađena na način da pokuša da odgonetne to pitanje: Ko je ubio Dženis Džoplin, ali na jedan dublji način.

„Ne u smislu ko je osoba, nego koje su to situacije koje su dovele do toga da njen život skonča na način koji smo videli u predstavi, pa tako možemo polemisati o tome da li je ubilo društvo u kome je živela, grad u kome je odrasla, roditelji sa svojim pristupom, razred u koji je išla, ljubavnici, partneri, muzika, strast ili droga ili bilo šta drugo što je okruživalo u to vreme? Ova predstava predstavlja čitav sklop potencijalnih stvari koje su se nanizale jedna za drugom i dovele do tragičnog ishoda gde je ona na kraju umrla od predoziranja heroinom. Neko heroin smatra uzrokom njene smrti, ali to je ustvari posledica i to je ono o čemu mi želimo da pričamo, jer nam je veoma žao i krivo jer se o takvim ljudima, ne samo Dženis Džoplin, nego i ljudima koje imamo i u našoj zemlji, i u okruženju, i u istoriji i celom svetu, zna samo ono što je posledica, a ne i način na koji je do toga došlo. Dženis Džoplin sigurno nije birala da bude narkomanka, nego je to posledica određenih okolnosti u životu i određenih izbora koji su bili pogrešni u određenom trenutku“, zaključila je rediteljka Sonja Petrović.