Naslovna Krajinske vinjete Jelenin svet tišine obojen muzikom

Jelenin svet tišine obojen muzikom

1233
0

Jelena Radosavljević, učenica petog razreda Osnovne škole “Vuk Karadžić” kojoj je sluh od rođenja oštećen više od 85 odsto, nastavu sluša uz specijalizovane slušne aparate i uspešno svira flautu.

Jelena Radosavljević je rođena sa oštećenim sluhom. Roditelji, Nebojša i Marija, problem su otkrili kada je ona imala već oko dve godine.

“Primetili smo da ne podržava govor, ne proširuje svoj fond reči i skraćuje ih. Ona je ustvari čitala sa usana. Zaista smo bili iznenađeni kada smo stigli do klinike u Beogradu i kada su nam lekari saopštili da je trajno oštećenje i to na oba uha više od 85 odsto. Tada smo saznali da ne postoji hiruška intervenicija koja bi popravila Jelenin sluh”, seća se Nebojša, Jelenin tata tih prvih dana kada je trebalo prihvatiti njen hendikep.

Jelena je svoj nedostatak prihvatila spontano, kako to deca umeju, i sa njim se bori svakoga dana. Ona je vesela i nasmejana devojčica koja voli druženje, muziku, školu.

“Volim da idem u školu i volim moje drugare. Najviše volim časove biologije zato što sam tu naučila mnogo novih stvari. Teško mi je na času srpskog jezika, ali sam naučila padeže, a najteži su mi časovi nemačkog, jer ništa ne razumem”, kaže Jelena, dok nam pokazuje svoje nove aparate o kojima brine sa velikom pažnjom.

“Sada mi je mnogo lakše. Čujem nastavnike. Bolje ih razumem i lakše učim lekcije”, kaže Jelena Radosavljević.

Aparat koji Jelena koristi nabavljen je iz Danske, objašnjava nam Jelenin otac Nebojša, a finansijsku podršku za kupovinu ovih skupih aparata pružio je Fond solidarnosti sindikata HE “Đerdap” i EPS.

“Sensei aparati u odnosu na stare aparate imaju tri puta bolje štelovanje zvuka, a i kompaktibilni su sa Amiga FM-sistemom koji Jelena koristi u školi. Preko tog sistema 85 odsto čuje nastavnika, a 15 odsto okolinu.”

Za nastavnike Osnovne škole “Vuk Karadžić”, koji predaju Jeleni, početak školske godine kada su počeli da koriste mikrofon za vreme časa, bio je neobičan.

“Prvi susret sa Jelenom je bio pod tremom. U prosveti sam 14 godina  i  nisam imala takvo dete. Uz njenu podršku i njen hrabri ulazak u odeljenje i uz podršku njenih roditelja, svi nastavnici i ja, kao razredni starešina, prilagodili smo se njenim potrebama”, počinje priču nastavnica geografije Suzana Jevremović, Jelenin razredni starešina.

“Specifična nastava je i nama  na početku bila čudna. Pitali smo se da li njoj to sve prija , koliko glasno da govorimo, da li nas razume? Svi nastavnici su prihvatili ovakav način rada sa Jelenom zahvaljujući roditeljima koji su otvoreno na početku školske godine govorili o problemu, ali i psihologu Vesni Stanojević koja nas je upoznala sa celom pričom, pa smo septembar dočekali spremni. Sada nas više i ne podseća, mi znamo da je to naša obaveza tako da na početku časa sami uzmemo mikrofon i ona nas sada dobro čuje”, dodaje Suzana Jevremović.

“Mnogo je lakše da na ovaj način prati nastavu, jer u kom god položaju nastavnik bio ona ga čuje i prati”, slaže se i nastavnica muzičke kulture Tanja Milosavljević, koja ne krije svoje iznenađenje Jeleninim dobrim osećajem za muziku. “Jako zanimljivo, ali uopšte nema problema sa sluhom i ima izvanredan osećaj za ritam.”

Da prirodni talenat može pobediti i hendikep pokazala je i Jelenina naklonost muzici. Hrabro se Jelena i nastavnica flaute Valentina Dimitrijević bore sa izazovom i zajedno svet tišine boje najlepšim tonovima.

“Jelena je posebno nadareno dete koje se izdvaja od ostalih sa kojima sam radila. Uprkos oštećenom sluhu, ona poseduje  izuzetne muzičke sposobnosti, osećaj za ritam, frazu, tačnu intonaciju. Kada je došla na  prijemni ispit, iskreno, nisam očekivala da će proći. Jelena je od samog starta pokazala izuzetno interesovanje i aktivnost, kao i želju da napreduje i više nego što je bilo ko od nas očekivao.”

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.