Naslovna Kultura Izložba fotografija Predraga Trokicića u Kragujevcu: Popis: Lice našeg vremena

Izložba fotografija Predraga Trokicića u Kragujevcu: Popis: Lice našeg vremena

519
0

U Studentskom kulturnom centru u Kragujevcu otvorena je izložba fotografija  „Popis: Lice našeg vremena” negotinskog autora Predraga Buce Trokicića.

Ivan Arsenijević, Marija Konjikušić i Predrag Trokicić; Foto: SKC Kragujevac

U Kontakt galeriji kragujevačkog SKC predstavljene su fotografije koje je Predrag Buca Trokicić zabeležio u negotinskim selima 2015. u vreme ažuriranja baze podataka nekretnina za porez na imovinu. Na fotografijama ovog plodnog negotinskog autora našli su se tada brojni motivi iz

Badnjeva, Braćevca, Brestovca, Vratne, Dušanovca, Jabukovca, Karbulova, Kovilova, Popovice, Prahova, Plavne, Rajca, Rečke, Rogljeva, Sikola, Smedovca, Tamniča, Trnjana i Čubre.

“Fotografije napuštenih sela nisu retkost, prestavljaju često inspiraciju fotografima koji žele da uhvate čar, ili češće očaj, napuštenih i sve više zapostavljenih mesta. U tom broju različitih pristupa, od dokumentarnih, socijalno angažovanih, krajnje realističnih izdvojile su se ove fotografije, koje kao da ne pripadaju ni jednoj od ovih kategorija a opet se mogu svrstati u svaku od njih. One svakako prestavljaju dokument stanja na terenu, ali to rade na krajnje intiman način, približavaju nas subjektu, poseduju draž poznatih uspomena koje nosimo iz porodičnih fotografskih albuma”, kaže kustos Marija Konjikušić, diplomirani istoričar umetnosti, koja je zajedno sa urednikom likovnog programa Ivanom Arsenijevićem otvorila ovu izložbu.

Foto: Predrag Buca Trokicić

Kragujevčani su kroz izbor Marije Konjikušić mogli da upoznaju Trokicićevo stvaralaštvo na delima kvadratnog formata, po izboru autora, po mestu fotografisanja, sa skoro, kaže ova istoričarka umetnosti, “arhivarskim pristupom fotografiji”.

“Ovakav iskren fotografski dnevnik sačinjen je od niza insajderskih opservacija koje se umnožavaju i čine zbir svega viđenog, popisanog i grupisanog kao iskustvo sela i njegovog trenutnog stanja. Prizori su centralno kadrirani u formi intimnih portreta, uglavnom kvadratnog formata po izboru samog fotografa, na taj način je svaka fotografija dobila poseban značaj i može se posmatrati kao zaseban dokument. Popisani su ljudi, životinje, enterijeri i eksterijeri, seoska arhitektura, sve ono što bi se moglo nazvati selom danas. Skoro kataloški zavedeni po nazivima mesta gde su fotografisani, podsećaju nas na nekadašnje obimne projekte nemačkih fotografa ranog dvadesetog veka. Ove fotografije svedoče o slavi nekadašnje Negotinske krajine, koja polako tone u zaborav, sa svojim možda poslednjim stanovnicima, starije dobi”, dodaje Marija Konjikušić.

Foto: SKC Kragujevac