Naslovna Kultura Inspirativna pozorišna priča o Dženis Džoplin

Inspirativna pozorišna priča o Dženis Džoplin

299
0

Predstavu “Ko je ubio Dženis Džoplin?”, koprodukciju Omladinska prestonica Evrope Novi Sad (OPENS) i Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada u režiji Sonje Petrović, rađenu po originalnom tekstu Tijane Grumić imala je priliku da vidi i negotinska publika.

Kada je rediteljka Sonja Petrović razmišljala o tome da uradi predstavu o Dženis Džoplin, koja joj je bila uzor i inspiracija u tinejdžerskom dobu, uvek je mislila da ovu ulogu treba da igraju dve osobe.

I napravila je podelu u kojoj Bojana Milanović i Sonja Isailović na scenu donose dve priče. Jednu o nesigurnoj, nežnoj, neprihvaćenoj i nezaštićenoj devojčici i drugu o hrabroj, agresivnoj začetnici novog spiska kriterijuma za žene. Kako to kaže rediteljka Sonja Petrović „jedna zbog koje je živela i ona druga zbog koje je umrla“.

„Imale smo ogromnu sreću da se nađemo na pravom mestu u pravo vreme. Sticajem okolnosti nas tri se družimo, radile smo neke projekte pre toga i rediteljka je u Sonji i meni videla Dženis. Oduvek je želela da to igraju dve osobe jer je smatrala da su joj potrebne dve energije, kako bi energija Dženis Džoplin došla u pravom smislu do izražaja i kako bi se otelotvorila na sceni. Odabrala je, bez razmišljanja, nas dve. Mi smo praktično bile njen prvi i jedini izbor“, kaže glumica Bojana Milanović.

U veoma zanimljivoj scenografiji koju potpisuje Željko Piškorić susrećemo brojne likove koje u predstavi pored  Bojane Milanović i Sonje Isailović, oživljavaju još i Stefan Vukić, Dimitrije Aranđelović, Vukašin Ranđelović, Petar Banjac, Filip Grubač i Igor Sakač.

„Imam utisak da je možda trebalo malo vremena da se publika navikne i da se povežemo, ali su se u jednom trenutku potpuno oslobodili i uspeli smo da ih uvučemo u ovu priču. Sve ih je jako zanimala, i one mlađe i one starije, a koliko su bili zadovoljni  videli smo i po aplauzu na poklonu. Beskrajno nam je drago kada u publici bude i starijih i mlađih koji jedanako uživaju,  onih koji znaju i slušali su Dženis Džoplin a i ovih mlađih koji se tek sada upoznaju sa njom. To i jeste naša ogromna misija da publiku upoznamo sa njenim životom, znači ne samo sa muzikom nego i sa njom kao osobom“, ističe Bojana Milanović.

Predstava “Ko je ubio Dženis Džoplin?“ na pozorišnim festivalima osvajala je i po nekoliko nagrada. Iako izvedena tek tridesetak puta, već je ovenčana sa 23 festivalske nagrade od “Dana Zorana Radmilovića” u Zaječaru, “Joakimfesta” u Kragujevcu do “Sterijinog pozorja” u Novom Sadu.

Gledaju je i mlađi i stariji, među njima i oni koji priznaju da Dženis Džoplin nisu slušali, ali da ih je tekst Tijane Grumić tokom izvođenja predstave doveo u stanje posebnih emocija.

„To je nama najvrednije što možemo da čujemo, jer je to potvrda da je naša rediteljka Sonja Petrović uspela u svojoj nameri da priču o Dženis Džoplin približi običnom čoveku i da njena muzika kroz koju je izražavala ceo svoj život i u kojoj su odgovori na pitanje: zašto je ona bila takva, ostane da živi. Ako su se ljudi koji je nisu znali i oni koji su poznavali njen rad povezali, možda će neko od njih i pustiti neku njenu pesmu i to je onda ostvarenje cilja. Takođe i mogućnost da se prosto čuju njena razmišljanja i da ih, čak, neko i prihvati i primeni kao svoja“, kaže glumica Sonja Isailović.

Predstava „Ko je ubio Dženis Džoplin?“ realizuje se u okviru OPENS-a „Raznoliki mladi u raznolikim društvima – girl’s power“. Deo zarade od predstave namenjen je osnaživanju mladih devojaka i žena kroz OPENS-ov Fond za lični razvoj mladih.

„Predstava je nastala neposredno pred koronu, tada je zapravo premijerno izvedena a onda je krenula epidemija, karantin. Posle prvog martovskog igranja sledeće je bilo u septembru, tako da smo imali pauzu, i prava je sreća što je ona ipak zaživela i što je prepoznat njen značaj uprkos okolnostima u kojima se igra“, kaže Sonja Isailović.

Kroz predstavu „Ko je ubio Dženis Džoplin?“ koja je, po rečima reditelje Sonje Petrović „omaž jednoj ženi koja je došla do svog kraja da bi se desio novi početak“ još jednom je pokrenuto pitanje o pravima devojaka i žena, rodnim ulogama i stereotipima sa kojima se i danas suočavaju, a koje ih sprečavaju da dostignu svoj pun potencijal – da imaju pravo na izbor i da budu ono što jesu.