Negotinsko Udruženje muzičkih umetnika “ArtIst” predstavilo se koncertom “Trag u snegu belom” ljubiteljima klasične muzike u Konaku kneginje Ljubice u Beogradu.
Od prve kompozicije “Roždenstvo” iz “Srpskog duhovnog kalendara” Vere Milanković, preko obrada pesama iz Mokranjčevih rukoveti Đorđa Tošića, do završnog ciklusa minijatura za klavir „Zvuci nestalih gradova“ Hadži Jakova Milutinovića, publiku u Konaku kneginje Ljubice u Beogradu na setno putovanje ispunjeno dubokim emocijama, kroz koje je provejavao i duh vremena prošlih i prizvuk sadašnjeg, povelo je u nedelju negotinsko Udruženje muzičkih umetnika “ArtIst”.
“Konak je izgrađen 1830. godine, star skoro dva veka! Osim što je lep ambijent, on je i jedinstven. Poseban je osećaj nastupati u takvom zdanju. A klavir nov, Steinway, savršen”, kaže pijanistkinja Milja Videnović, profesorka klavira i predsednik Udruženja muzičkih umetnika “ArtIst”.
Povodom 70. godišnjice rođenja Vere Milanković, kompozitora, pijaniste i pedagoga, njene pesme u narodnom duhu prema zapisima Miodraga Vasiljevića “Čarna goro”, “Sitnu malenu” i “Udaću se majko”, pa tri pesme za glas i klavir i ljubavne pesme na stihove Desanke Maksimović “Predosećanje” i “Sreća” nadahnuto su izvele sopran Magdalena Antić, master muzički umetnik – solo pevač i pijanista Milja Videnović, obe profesori u Umetničkoj školi “Stevan Mokranjac” i uz Davida Surdanovića idejni tvorci “ArtIsta”.
Surdanović se u pratnji Milje Videnović predstavio kompozicijama za trubu i klavir, “Osu se nebo zvezdama”, “Povela je Jela dva konja na vodu”, “Varaj Danke” i “Šta ti je Stano mori” koje je kompozitor Đorđe Tošić komponovao na teme iz Mokranjčeve Druge, Pete, Sedme i Prve rukoveti.
“Što se tiče programa, svesna sam da ako želimo da nam koncerti budu posećeni, moramo da sviramo ono što ljudi vole da slušaju, a nama je u ovom kraju Mokranjac ušao u srce. Melodije iz „Rukoveti“ nama su melem za dušu”, dodaje Milja Videnović.
Njena nekadašnja učenica Zora Vešković, koja je osnovne i master akademske studije završila na FMU u Beogradu u klasi dr Vladimira Miloševića, klavirski pedagog i saradnik u Muzičkom obrazovanju “Čarobna frula” i OMŠ “Nevena Popović” u Grockoj za kraj koncerta izvela je izbor iz ciklusa 27 preludijuma Vere Milanković i ciklus minijatura za klavir „Zvuci nestalih gradova“ Hadži Jakova Milutinovića, kompozitora i dirigenta iz Zaječara čija se dela izvode širom sveta.
“Publika je prepoznala našu zamisao da program prilagodimo ambijentu. To veče je bilo posvećeno prošlim vremenima, u prostoru iz prošlih vremena. Drago nam je da je koncert bio posećen i da smo naišli na naklonost publike. Voleli bismo da ga izvedemo i u Negotinu”, navodi Milja Videnović.