Negotinka Anja Hadžić Pejčinović proizvodi eko kozmetiku. Celu je sebe, veli, dala u svaki proizvod. Njen kolekcija Ecosmetic je, dodaje, san koji je dosanjala.
Raditi posao koji volite, koji vas ispunjava i čini srećnim je želja koju je mlada Negotinka Anja Hadžić Pejčinović, magistar farmacije sebi ispunila.
San, da nešto stvori dobro za sebe, ljude koje voli, prirodu koja je okružuje je ispunila, ali i želju svoga dede Milovana Nikolića, profesora srpskog jezika Negotinske gimnazije koji je čeznuo da svoju unuku vrati iz, kako je govorio, tamo nekog Beograda.
„Završila sam farmaciju i uvek me nekako zanimala ta izrada preparata. Kasnije se to kroz poslove koje sam radila vezivalo za kozmetiku, s tim što nije bila uvek izrada u pitanju, bila je i prodaja prirodne kozmetike, ali i izrada etiketa. Nakon toga došao je period korone kada sam se vratila u Negotin, dala otkaz na tom poslednjem poslu, objedinila znanja iz oblasti kozmetologije i tehnologije i onda je krenula da se formira ta ideja o izradi sopstvenih proizvoda“, počinje priču mr farmacije Anja Hadžić Pejčinović, koja izrađuje ekološku kozmetiku u svojoj maloj laboratoriji u koju staje mnogo snova, želja, ideja, dobrih odluka.
Priča o eko proizvodima koji se koriste u svakodnevnoj higijeni ne bi bila potpuna da ova mlada preduzimljiva farmaceutkinja nije vodila računa i o pakovanju. Kutijice u koje pakuje ekološku kozmetiku napravljene su od recikliranog kartona i mogu se razgraditi kada ih bacimo.
„Ideja je da se smanji taj plastični otpad, smanjimo broj proizvoda i vaše kupatilo neće biti pretrpano plastičnim bocama koje će završiti u smeću, a onda na nekoj deponiji. U Srbiji je to naročito problem jer mi nemamo regulisano smeće kroz reciklažu, tako da je kartonska ambalaža super jer će se raspasti sa prvom kišom.“
Ekološki uticaj kozmetičke industije je, kaže Anja, ogroman, jer velika količina otpada nastaje upravo iz ove grane privrede i to najpre od ambalaže, naročito malih pakovanja. Ogroman novac se upravo ulaže u mala pakovanja kako bi taj proizvod izgledao lepo i privlačno na policama u drigerijama i više se kupovao.
„Moja ideja je da se kupuje manje, da se uđe u taj minimalizam da dođemo do toga da nam zapravo jako malo treba za jednostavnu i kvalitetnu negu kože i kose. Tako sam napravila osnovne proizvode za negu, sapune za kupanje, umivalicu za svakodnevno čišćenje lica i uklanjanje šminke koja menja tri proizvoda i traje četiri meseca, prirodni desodorans, šampon za kosu u čvrstom obliku koji traje dva do tri puta duže neko klasičan šampon.“
Svi proizvodi su napravljeni tako da odgovaraju osetljivoj koži, bez dodatnih hemikalija. S obzirom na to da su čvrsti ne sadrže konzervanse jer su oni sami po sebi stabilni, stabilizovani su samo vitaminom E koji je antioksidans i ne dozvoljava da proizvodi užegnu.
„Nove proizvode testiram na sebi i na svojima iz bliže okoline. Nemaju izbora, moraju da se uključe. Tako sam i dezodorans tesirala najpre na svom suprugu“, sa osmehom nam priča Anja.
Posebnu pažnju posvetila je proizvodima za bebe i to onima koji se koriste u pelenskoj regiji. To su buteri za telo koji ne sadrže dodate parfeme koji bi mogli kod beba, gde je osetljiva koža, da izazovu alergijsku reakciju.
„Proizvod koji sam baš onako testirala je bio buter za bebe kada je moja beba imala ojed od pelena koji nikako nije mogao da se povuče. Prepisali su mi kremu sa antibioticima i kortikosteroidima, ja nisam želela da ih koristim jer je to bila regija ispod pelena i tada sam napravila buter za bebe protiv ojeda. Tada sam pomislila da bi to moglo da se svidi i drugim mamama.“
Da se dobar glas zaista čuje i pronosi, dokaz je i Anjina kozmetička eko priča. Njene drugarice su, kaže potpuno prešle na ove proizvode, suprug takođe.
„Ideja mi je da moje kupatilo bude načičkano samo mojim proizvodima. To sam uspela, mada ekološki momenat dosta ograničava tu priču jer vi kremu ne možete da stavite u kartonsku kutijicu. Muškarci su zanimljiva klijentela i uglavnom me pitaju kada ću napraviti sapun za brijanje. To je sledeći projekat. Napravila sam sapune za muškarce koji nisu cvetni već su to neki sveži, oštri mirisi. Prirodni desodorans sam testirala na muškarcima kako bih utvrdila efikasnost i on miriše na limun travu, osvežavajuć je. Mirisi su zapravo neutralni kako bi ih svi koristili.“
Anja koristi svaku priliku sajamske promocije da svoje proizvode predstavi i proda. Sem ovog ličnog kontakta sa potrošačima, njeni proizvodi su vidljivi i na instagram stranici ecosmetic _skin_ care.
„U planu mi je da napravim sajt i sada je to onlajn prodaja. Moja ciljna grupa i jeste van Negotina i da se šire to predstavi. Instagram stranica sem reklamnog dela sadrži i edukativne poruke i objave o sastojcima kozmetike, načinima upotrebe ovakvog tipa proizvoda. Ljudima bude neobično kako to čvrst šampon za kosu, pokušavam to da objasnim. Niko se neće uhvatiti za proizvod samo zato što je eko“, kaže Anja, vođena svojim dosadašnjim iskustvom.
Puna znanja, energije, ideja, naša mlada sugrađanka spremna je da podeli savet, da vas pouči ne samo na temu zdrave kozmetike već i očuvanja životne okoline. Mlada preduzetnica je od dela svog životnog prostora napravila laboratoriju u kojoj nastaje eko kozmetika za telo i kosu i u svaki proizvod koji je napravila do sada dala deo sebe.
„Na početku sam i za sada je za mene dovoljan motiv da ne poželim da se vratim u apoteku i sa finasijske strane i sa strane svrhe, smisla i zadovoljstva“, poručuje Anja Hadžić Pejčinović, magistar farmacije.
Ovaj medijski sadržaj sufinansiran je od strane Opštine Negotin. Stavovi izraženi u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.