Naslovna Projekti Bor na dva točka Akcija „Osvetli se“ organizovana i u Boru

Akcija „Osvetli se“ organizovana i u Boru

239
0

Sa ciljem da ukažu na bezbednost biciklista u saobraćaju na teritoriji grada Bora, Mreža biciklističkih udruženja Srbije koju čine: Ulice za bicikliste, Novosadska biciklistička inicijativa, Dunavski centar za kompetenciju i Udruženje „Sigurne staze“ organizovali su nedavno u Boru akciju podele svetala za bicikle.

U akciji „Osvetli se!“ 50 najmlađih sugrađana i građana Bora dobilo je svetla za bicikl i edukativnu brošuru o osnovnim pravilima saobraćaja za bicikliste „Kreći se održivo-Bor na dva točka“.

„Zabrinjavajući je podatak da je na teritoriji grada Bora, u periodu od 2017. do 2021. godine registrovano 634 nezgoda u kojima je život izgubilo 11 osoba, dok je 419 osoba zadobilo teže ili lakše povrede. U tim nezgodama jedan biciklista je smrtno stradao, dok je devetoro povređeno“, kaže Igor Velić, predsednik Udruženja „Sigurne staze“ u Boru, koji je prisutne upoznao i sa funkcionalnostima prve GIS platforme za bicikliste na teritoriji Republike Srbije, kao i sa predlozima za unapređenje biciklističkog saobraćaja u Boru koje su predložile „Sigurne staze“.

Foto: I.Mitrović

Akcija „Osvetli se“ je, pored Bora, održana i u Beogradu i Novom Sadu, sa ciljem da bicikliste učine vidljivijim.

„Biciklisti su često teško uočljivi za druge učesnike u saobraćaju zbog svoje dimenzije, nisu bučni, nisu osvetljeni itd. Slaba uočljivost biciklista je poseban problem u noćnim uslovima, posebno ako bicikl nije opremljen odgovarajućim svetlima, belo na prednjoj strani i crveno pozadi bicikla“, ističe Velić i dodaje: „Primera radi, bicikl koji nije propisano osvetljen u noćnim uslovima, uočavamo tek na 26 metara. Ako se krećemo 50 kilometara na čas, za jednu sekundu auto prelazi 14 metara. U najboljem slučaju vozaču je potrebna jedna sekunda da reaguje. Pri ovoj brzini u normalnim uslovima zaustavni put vozila je 27 metara, tako da već imamo incidentnu situaciju. Situacija je znatno gora ako je kolovoz klizav zbog kiše, snega, poledice, pošto je tad zaustavni put vozila duži“, ističe ovaj master inženjer saobraćaja.