Naslovna Društvo Od obeleživača do čitača – Projekat negotinske Osnovne škole „Vuk Karadžić“

Od obeleživača do čitača – Projekat negotinske Osnovne škole „Vuk Karadžić“

285
0

Na Dečijem odeljenju Narodne biblioteke „Dositej Novaković“ održana je promocija projekta „Od obeleživača do čitača“ iz oblasti preduzetništva učenika Osnovne škole „Vuk Karadžić“.

Cilj projekta, koji je realizovan za učenike od prvog do petog razreda je izrada obeleživača za knjige, njihova prodaja, kao i  promocija projekta.

Od prikupljenih sredstava, projektom je planirana  kupovina novih naslova lektire, čime će biti obogaćena školska biblioteka.

Razvoj preduzetničkih kompetencija kod učenika je novina sa kojom su se po prvi put susreli i nastavnici i učenici u školama  ali ne i sama projektna nastava.

„U ovom projektu učestvuju učenici od prvog do petog razreda koji  razvijaju kompetenciju preduzetništva kroz projekte koji obuhvataju više predmeta kao što su likovna kultura, tehničko obrazovanje, matematika, srpski jezik, biologija. U realizaciji projekta učestvovalo je deset  nastavnika razredne i predmetne nastave i veliki broj učenika“, kaže Žika Savuljesković, nastavnik tehničkog obrazovanja i informatike.

„U gradskoj biblioteci na Dečijem odeljenju javno smo predstavili naš projekat “Od obeleživača do čitača“. Posetioci  dečijeg odeljenja biblioteke „Dositej Novaković“ biće u prilici da kupe obeleživače, po simboličnoj ceni, a jedan deo obeleživača biće u našoj školskoj biblioteci koji će takođe biti na prodaji“, kaže za naš portal Ljubica Kojčinović, nastavnik biologije i jedan od članova projekta.

Učenici su se kroz realizaciju projekta bavili praktičnim stvarima od onih ekonomskih, isplativosti, koliko novca treba uložiti i koliki će prihod dobiti, pa sve do marketinga i prodaje obeleživača.

Projektnom nastavom su se ove godine bavili prvaci i petaci i po rečima prosvetnih radnika sama ideja realizacije ovakvog vida nastave ne predstavlja nikakvu novinu, sa kojom se oni do sada u praksi nisu susretali.

Medijska promocija i javno predstavljanje aktivnosti sa časova je jedina promena koja do sada  nije bila tako česta, ističu nastavnici, dok je, po rečima  učenika, bilo zanimljivo upoznati  sve faze realizacije projekta,   a naročito baviti se ekonomijom.