Naslovna Ekonomija Nova trasa infrastrukturnog koridora državnog puta Paraćin – Zaječar – Negotin

Nova trasa infrastrukturnog koridora državnog puta Paraćin – Zaječar – Negotin

3067
12

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid povodom izrade prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda Paraćin-Zaječar-Negotin.

Nakon što je u avgustu doneta odluka o izradi ovog prostornog plana Ministarstvo organizuje rani javni uvid u cilju upoznavanja javnosti sa opštim ciljevima i svrhom izrade plana, mogućim rešenjima za razvoj prostorne celine, očekivanim efektima planiranja i drugim bitnim stavkama ovog plana.

Kako se navodi u Prostornom planu područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta prvog B reda Paraćin-Zaječar-Negotin, cilj izrade ovog dokumenta je obezbeđenje uslova za izgradnju, opremanje i funkcionisanje koridora, kao i za razvoj i funkcionisanje drugih magistralnih infrastrukturnih sistema u njemu.

Planirana trasa državnog puta prvog B reda počinje od postojeće petlje Paraćin na autoputu E-75 deonica Beograd-Niš (km 740+462) i pruža se duž postojećeg državnog puta IB  reda  br. 36 do Zaječara,  kroz  teritorije opština  Paraćin  i  Boljevac (obilazeći građevinska područja pojedinih naselja), odnosno grada Zaječara.

Za deo trase preko prevoja Čestobrodica,  u  sklopu  izrade  idejnog  rešenja,  istražiće  se  najpovoljnija  mogućnost njegovog prolaza.

U nastavku, neposredno ispred grada Zaječara, trasa napušta postojeći koridor i  obilazi  građevinsko  područje  Zaječara,  dobijajući ulogu zapadne obilaznice.

Karta Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta IB reda Paraćin-Zaječar-Negotin; Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije (POVEĆAJ SLIKU)

Nakon toga planirana trasa se dalje pruža ka severu i Negotinu duž koridora državnog puta IB reda br. 35, kroz teritorije gradova Zaječar i Bor, kao i opštine Negotin.

Ovaj deo trase puta  se najvećim  delom poklapa  sa  postojećim  državnim  putem IB  reda br.  35 i završava se na ulasku u Negotin.

Na području Prostornog plana, za čitavu trasu državnog puta prvog B reda, planira se i projektuje trasa puta za računsku brzinu od 80 do 100 kilometara na čas.

Okvirna površina područja prostornog plana je oko 1.339 kvadratnih kilometara, a dužina planiranog puta 132,7 kilometara.

Izradom i usvajanjem Prostornog plana područja posebne namene ovog infrastrukturnog koridora državnog puta obezbediće se, navodi se u ovom dokumentu, neophodni planski i prostorni uslovi za povezivanje Koridora 10 (auto-put E-75) i Koridora 7 (reka Dunav), odnosno koridora 10 i državnih puteva prvog B reda br. 36 i br. 35 koji predstavlja tzv. Timočku magistralu i povezuje plansko područje sa ostalim delovima Srbije, kao i sa Bugarskom i Rumunijom.

Obrađivač postornog plana je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, a rani javni uvid trajaće do 26. oktobra na zvaničnim internet stranicama ministarstva nadležnog za poslove prostornog planiranja i jedinica lokalne samouprave u obuhvatu planskog dokumenta, odnosno u zgradama skupština gradova Bora i Zaječara i opština Negotin, Boljevac i Paraćin.

12 KOMENTARA

  1. To se kaže “ ne lipši magare do zelene trave“ . Ovim putem će ,možda, voziti moj unuk koji ima 6 godina. Ako uopšte ostane u ovom „slepom crevu“ Srbije. Na žalost .

  2. Bilo bi lepo kada bi bilo i ovo uradjeno,bilo sta da se uradi ce biti dobro za Negotin ali cisto sumnjam nesto u to,kada bi se to malo vise pokrenulo imalo bi smisla onda,ovako ostaje samo da se ceka i ceka i Negotin je uvek bio na cekanju sto se tice svega,Gospodin N.Colovic je bio u pravu kada je rekao za koridok istok da bi bilo lepo da se uradi,ali to se prica unazad isto 6 godina i opet nista od toga nece biti,bar kada bi bilo uradjeno brza saobracajnica od Pozarevca do D.Milanovca pa bi nam opet bilo lakse koliko toliko,ovako ostaje samo nada za ovo da ce mozda nekad i biti nesto u buducnosti….

  3. 😀 sa malim zakasnjenjem…ali ponavljanje je majka znanja: 1) I Negotinci i Krajinci ,kao i SVI drugi u Istocnoj Srbiji od Pozarevca i Smedereva do Kladova ,Negotina i Zajecara ,SVI i levo i desno…vec su mnogo ,mnovo puta culi i procitali i na ovom i drugim Portalima i ZNAJU ( jer ih je neko naucio) : Paracin-Zajecar-Granicni prelaz Vrska Cuka je SEETO (Sauth East Europe Transport Observatory) RUTA 5.
    Tacka.😀 Knoja SPAJA JUZNI JADRAN (Drac-Tirana-Pristina-Merdare-Prokuplje-Nis-Paracin-Zajecar -Vrska Cuka-Bugarska-Crno more) i SREDNJI JADRAN (Split-Ploce -Mostar-Sarajevo -Visegrad-Pozega-Cacak -Kraljevo-Krusevac-Paracin–Zajecar-Vrska Cuka -Bugarska-Crno more)…SA CRNIM MOREM. I TO JE EVROREGIONALNI saobracajni drumski koridor. I to ce biti, jer to po EU stadardima za ovakve EVROREGIONALNE drumske koridore MORAbiti: AUTOPUT PUNOG PROFILA (6 traka) .A SVE drugo su prazne pricice i bajke i takticke faze…..i spinovi .Dakle jedna magla za needukovane i neinformisane gradjane, bas od strane onih koji su i po ZAKONU I U JAVNOM INTERESU i nadlezni i duzni da ih detaljno edukuju o tome 😀 Ali eto….to smo nekako nadoknadili… I to 100%.😀😀

  4. 2) Taj EVROREGIONALNI AUTOPUT je odluka Evropske unije…a ne NIKOGA u Srbiji .I to ne smeta i neka se gradi.jer svaki autoput je dobar za nas.Tacka. . Ali OVAJ AUTOPUT NIJE NI KREIRAN NITI CE SE GRADITI graditi zbog oporavka i razvoja Istocne Srbije .😀 Tacka. Ali je kao i svaki autoput ,dobrodosao. Tacka. I on NE SPAJA ISTOCNU SRBIJU I TIMOCKU SA PRESTONICOM BEOGRADOM I CELOM ZAPADNOM EVROPOM DO ATLANSKOG OKEANA .Tacka.NITI SPAJA CELU EVROPU OD ATLANSKOG OKEANA DO CRNOG MORA PREKO ISTOCNE SRBIJE I TIMOCKE KRAJINE.Tacka. I to vidi SVAKO dete iz 6.razreda osnovne skole koje zna da gleda ggeografske i saobracajne mape. Tacka. To TRANSEVROPSKO SPAJANJE EVROPE ,i to i autoputem,i zeleznicom i recno/Dunavom 😀VRSI ISKLJUCIVO I SAMO TRANSEVROPSKI Multimodalni saobracajni koridor Istok(Crnomorski koridor) sa svojom CENTRALNOM TRASOM Pozarevac-Kucevo-Majdanpek i sa svoja 2 KRAKA ,Krakom A I Krakom B. Tacka .Zato ga i na desetine hiljada gradjana potpuno demografski,ekonomski,socijalno IZDISUCE Istocne Srbije i zovu ,,KORIDOR ZIVOTA ,,… A mnogi ,mnogi od njih u zadnjih nekoliko godina i ,,ZABRANJENI KORIDOR,,. 😀😀😀
    Krak A ovog AUTOPUTA je : Majdanpek-Negotin Mokranje -Vidin -Kalafat -Rumunija -luka Konstanca na Crnom moru. A Krak B ovog AUTOPUTA je : Majdanpek- Bor-Nikolicevo-Vrska Cuka-Bugarska -Varna(Crno more) .Takodje samo EVROREGIONALNI i samo drumski koridor AUTOPUT Paracin -Zajecar-Vrska Cuka je po svom znacaju CAK ZA NEKOLIKO NIVOA ISPOD TRANSEVROPSKOG (Atlanski okean-Crno more) AUTOPUTA Multimodalnog saobracajnog koridora -Istok(Crnomorskog koridora) . I to zna i CELA MULTISEKTORSKA i domaca i strana STRUKA… i svi i lokalni i regionalni funkcioneri i celnici Istocne Srbije i Timocke krajine i Negotina… i hijade i hijade drugih gradjana i cela PRIVREDA Istocne Srbije. Tacka. I sta je nejasno…? Osim mozda…PRIORITETA ? 😂😂😂😂 Jer TRANSEVROPSKI Multimodalni saobracajni koridor- Istok( Crnomorski koridor) OSIM sto je ,,KORIDOR ZIVOTA,, CELOG OVOG IZDISUCEG REGIONA Istocne Srbije…. takodje i VRACA Republiku Srbiju na CENTRALNU SAOBRACAJNU POZICIJU , A TIME I CENTRALNU EKONOMSKU POZICIJU, NA CELOM BALKANU I JUGOISTOCNOJ EVROPI. Tacka. 😂😂😂😂

  5. 3) Perfidni i nevidljivi pokusaji TRAJNE ELIMINACIJE TRANSEVROPSKOG (Atlanski okean -Crno more) Multimodalnog saobracajnog koridora Istok (Crnomorskog koridora) ,A POSEBNO NJEGOVOG AUTOPUTA ,su i prekonocno,tajanstveno, nertansparentno i nebulozno CRTANJE I PROGLASAVANJE ZA PRIORITETNA…i noovokonponovanih i katastrofalno stetnih ,, drumskih koridora,, kroz Djerdapsku klisuru , Nacionalni park ,,Djerdap,, ,kroz najveci potpuno nenaseljeniji prostor u Srbiji i Jugoistocnoj Evropi izmedju Bora i Despotovca ,kroz novi (sesti) Nacionalni park Srbije,,Juzni Kucaj/Beljanica,, kcije je proglasenje zbog toga blokirano vec skoro 3 godine…..😀😀😀😀 Jer dosta cinjenica…???😀😀😀 Ako nije….

  6. … Prostor izmedju Despotovca i Bora je NAJVECI PROSTOR VODOIZVORISTA PITKE VODE u Republici Srbiji…Jel dovoljno…. ? 😀
    Ako opet nije… : Despotovac je samo 20 km a Svilajnac samo 7 km UDALJENI OD POSTOJECEG AUTOPUTA Beograd -Nis …..😀😀 A od Markovca preko Svilajnca do Despotovca taj novi ,,autoput,, je u duzini od 37 km POTPUNO PARALELAN I U NEPOSREDNOJ BLIZINI VEC POSTOJECEG AUTPUTA Beograd -Nis…😀😀 A od Despotovca do Bora (samo PRAVA VAZDISNA LINIJA preko tih POTPUNO NENASELJENIH PLANINA bez i jednog jedinog sela i stalnih stanovnika je 53 km dok trasa autoputa mora biti mnogo,mnogo duza) , PONOVO JE POTPUNO PARALELAN I U NEPOSREDNOJ BLIZINI ( samo iza brda) SA ovim NOVIM AUTOPUTEM Paracin-Zajecar….😀😀 😀 I ta Djerdapska nebuloza od ,,koridora skuplja od metroa iste duzine, koja ide kroz najvecu klisuru Evrope i novi UNESCO GEOPARK ,,Djerdap,, je vec ZAUSTAVLJENA 😀😀… A bice takodje zaustavljena i ova druga ,,nebuloza,, od katastrofalnog i suludog ,,, PARALEL ,, AUTOPUTA Markovac-Svilajnac-Despotovac-Bor… kroz NAJSTROZINE ZASTICENE prostore prirode ,vodoizvorista i potpuno nenaseljene prostore Juznog Kucaja i Beljanice…😀😀 I sta nije jasno…?

  7. …A TRANSEVROPSKI ,,Koridor zivota,, CELE Istocne Srbije ce biti izgradjen. 😀 A prethodno ce biti ukinuta i ZABRANA I CENZURA… 😀 Kao i STRAH gradjana koji multiplikuju generisu svojim strahom gluvonemi lokalni i regionalni ,, celnici ,, i ,, lideri,, Istocne Srbije …😀 Koji SVE ovo odavno znaju..😀😀😀
    Tacka. I pozzdrav iz 🚞

  8. P.S…eto, zaboravih ….Pa da i to PONOVO procitaju Negotinci i Krajinci i Timocani i Homoljci i svi drugi normalni, vredni, gostoljubivi, pristojni i obicni gradjani celog ovog regiona Istocne Srbije ,i u matici i u dijaspori : Dakle DUZINE TRASA DRUMSKOG ASPEKTA, to jest AUTOPUTA , njihovog SOPSTVENOG MULTIMODALNOG TRANSEVROPSKOG (Atlanski okean-Crno more) ,,KORIDORA ZIVOTA,, :
    1) CENTRALNA TRASA : Pozarevac -Kucevo-tacka racvanja Krakova A i B na teritoriji Opstine Majdanpek – 87 km ;
    2) KRAK- A : Tacka racvanja KRAKOVA A i B na teritoriji Opstine Majdanpek – Negotin-Granicni prelaz Mokranje -51 km (Tacno od onog tamo jarbola sa drzavnom zastavom smo merili . ) ;
    3) KRAK-B : Tacka racvanja KRAKOVA A i B na teritoriji Opstine Majdanpek-Bor-Nikolicevo-Zajecar -Granicni prelaz Vrska Cuka- 69 km. Tacka.😀 A za spajanje takodje TRANSEVROPSKOG (Atlanski okean – Crno more) ZELEZNICKOG ASPEKTA (pruge ) i time SPAJANJA CELOKUPNE ZELEZNICKE MREZE SRBIJE, BUGARSKE I RUMUNIJE sve do Crnog mora i strateskih luka Varna,Burgas(Bugarska) i Konstanca(Rumunija) , potrebno je izgraditi SAMO 7 km NOVE PRUGE NA TERITORIJI SRBIJE i SAMO OKO 20 km NA TERITORIJI BUGARSKE. Tacka.😀
    Jer KRAK-A OVOG AUTOPUTA I taj KRAK ZELEZNICKOG KORIDORA PRELAZE PREKO DUNAVA PREKO NOVOG DRUMSKO/ZELEZNICKOG MOSTA Kalafat/Vidin. Tacka. 😀 I sta nije jasno?
    😂😂😂 Mozda to ZASTO ovaj ,,KORIDOR ZIVOTA,, CELOG ovog demografski, ekonomski, socijalno IZDISUCEG regiona Istocne Srbije vec neko nekoliko godina hiljade i hiljade i hiljade gradjana CELOG ovog regiona zove i ,,ZABRANJENI KORIDOR,, ….?
    Pa onaj kome to nije jasno , kao to i KO u Srbiji, jer drugih blokatora vise nema, vec dugo brutalno i netransparentno BLOKIRA I najstrozije CENZURISE ovaj TRANSEVROPSKI multimodalni koridor Srbije, taj neka se samo malo raspita u svom komsiluku. Ako su mu opstinska ili gradska uprava ili upravni okrug daleko.😀Mada je to vec SADA potpuno svejedno ,to koga ce da pita. Komsinicu Zoricu ili komsinicu Ljubicu ,komsiju Peru ili komsiju Jovu …ili nase cuvene i postovane lokalne i regionalne ,,lidere ,, i ,,celnike,, CELOG ovog regiona Istocne Srbije, bilo koga od njih….😂 Jer su odrasli ljudi svuda u Istocnoj Srbiji i tihi i nenametljivi i trpeljivi i veoma oprezni …Ali to su i odrasli ,normalni i pametani ljudi … I mada su mnogi od njih rodjeni nocu…niko nije rodjen sinoc . A taj STRAH….Pa jeste strah zarazan. Ali je i odlucnost takodje zarazna. A posebno kada se izumire i nestaje.😂😂😂 I pozz.iz 🚞

  9. 😀 Hvala i pozdrav Boki. Vidi.. nazalost ne znam sta je to ,, slo ,, ….. A za ,,sta ima novo,, …Pa evo…ima po nesto novo… : PRVA novost je da : Jedna veoma ,veoma nadlezna Evropska institucija ( EU institucija ) vrednuje znacaj MS Koridora Istok.(Crnomorskog koridora)… A DRUGA novost je je : Njihov viseclani multisektorski strucni tim u i najbukvalnijem i najpozitivnijem smislu zanemeo …i u najbukvalnijem pozitivnm smislu ostao bez teksta… : Kada su mu prezentovan i dokumentovan(: STRUCNE STUDIJE-VISE NJIH) , TEMATSKE MAPE I BROJNI I NEOBORIVI DOMUMENTINI ARGUMENTI O NEUPOREDIVOM ZNACAJU NASEG ,,KORIDORA ZIVOTA,, ZA :
    EU, JUGOISTOCNU EVROPU, BALKAN ,ZAPADNI BALKAN, SRBIJU ,REGION ISTOCNE SRBIJE……😀😀😀
    I SVI U TOTALNOM SKLADU SA SVIM NACELIMA,CILJEVIMA ,PRINCIPIMA, PRAVILIMA ,PROCEDURAMA I STANDARDIMA RAZVOJA SAOBRACAJA u EU..😀😀😀😀😀 Takodje ,u najpozitivnijem mogucem smislu ,i u neverici, ostali su bez teksta i kada im je prezentovan i dokumetovan najsiri moguci i NAJTRANSPARENTNIJI MOGUCI
    MULTISEKTORSKI proces razvoja ovog PROJEKTA u regionu CELE Istocne Srbije ( koji uz mnogo drugih stvari obuhvata i ovu kontinuiranu, neprestanu i detaljnu EDUKACIJU I INFORMISANJE : gradjana ,lokalnih administracija svih gradova i opstina,svih upravnih okruga ,svih regionalnih privrednih komora,svih regionalnih razvojnih agencija, regionalnog privrednog sektora, privatnog sektora,regionalnog civilnog sektora i dr. subjekata u CELOM ovom regionu Istocne Srbije…..😀😀😀 I garantujem da kao ni.kid PRVOG ..NI OVO DRUGO nigde jos nisu videli..😂😂😂… Eto.. TO su neke novosti…
    A koga tu u Negotinu,Timickj krajini,Istocnoj Srbiji interesuju te navedene Studije (vise njih),teatske mape i drugi dokumenti…
    pravac u opstinsku ili gradsku administraciju Negotina ili Kladova ili Bora ili Zajecara ili Pozarevaca..ili bilo koje opstine ili grada ovog regiona Istocne Srbije…Ili u Bordski,Zsjecarski,Branicevski upravni okrug….Ili bilo gde od prethodno nabrojanih regionalnih..institucija….😀
    Bas SVI ih imaju….i MORAJU da Vam ih daju kao ZAINTERESOVANIM GRADJANIMA na uvid…😀…I samo opusteno….Ali imate neki zazor ili ako se plasite da trazite na uvid… resicemo i to ..uskoro… I pozz.iz 🚞
    iz 🚞

Ostavite odgovor na Boki Odustani od odgovora

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.